Nil Solans a Fafe Rally után a Kanári-szigetek Rallyn is nyerni tudott, így az anyagi problémával küzdő spanyol versenyző még veretlen az idei Rally Európa-bajnokságon.
A spanyol Nil Solans Marc Martí navigálásával a Fafe Rallyn szerzett fölényes győzelme után a Kanári-szigetek Rallyn is nyerni tudott, bár ehhez elengedhetetlen volt a helyi hős Luis Monzón szombati kiesése is. Egy versenynek azonban a célban van vége, és ez ebben az esetben is teljesen igaznak bizonyult.
A spanyol páros már a portugál Fafe Rallyn is pénzügyi problémával küzdve állt rajthoz, ami miatt végül kihagyni kényszerült az Azori-szigetek Rallyt, azonban a hétvégi spanyol futamon visszatért, és győzelmével megőrizte veretlenségét, miután 11,2 másodperc előnnyel nyerni tudott a holtversenyben második és harmadik helyen záró honfitársa, az Efrén Llarena-Sara Fernández és a francia Yoann Bonato-Benjamin Boulloud kettős előtt.
“Nagyon kiábrándító lehet a kiesés Luis Monzón számára, de sokszor szerencse kérdése is a siker – mondta Nil Solans a Rally Európa-bajnokság honlapjának. – Igyekeztünk utolérni, ezért próbáltunk nagyon gyorsak lenni, de még a kiesése után sem tudtunk lazítani. A 10 másodperc előnyünk nem volt túl nagy. Végül nagyon boldogok vagyunk a hétvégi tempónkkal, sokat változtattunk a verseny során az autón, és folyamatosan egyre jobb lett.”
Solans kezdetben beállítási problémával küzdött a Volkswagenben, ami miatt a pénteki első kör után még 9,9 másodperc hátránnyal állt a harmadik helyen. A déli szervizben változtattak az autón, aminek köszönhetően az első napot végül 3.2 másodperc hátránnyal a második helyen fejezték be Luis Monzón és Jose Carlos Deniz mögött. Szombat reggel újabb változtatásokat eszközölve már jobb lett az autó, de Solans bevallotta, sosem volt teljesen elégedett a Polo GTI R5-tel.
“Nem volt pénzünk, hogy teszteljünk a verseny előtt, ezért a rally alatt igyekeztünk változtatni az autón, mely sosem volt teljesen tökéletes, a hosszú kanyarokban nem tudtunk elég gyorsak lenni a differenciálmű, vagy lengéscsillapító beállítása miatt, amin érdemben nem tudtunk sokat változtatni.”
Solans továbbra is anyagi problémával küzd, de bízik benne, hogy a következő, lengyel versenyen is tud indulni.
“Szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak és a szponzoraimnak, nagyon jó munkát végeztek és a Pirelli gumik is nagyon jól működtek. Azt gondolom, hogy a győzelem segít megtalálni a kellő anyagi forrásokat. Szeretnék indulni a Lengyel Rallyn is, de ehhez még további anyagi forrásokra van szükségünk.”
Három verseny után a Rally Európa-bajnokságot a szintén spanyol Efrén Llarena vezeti 5 pont előnnyel Solans előtt.
A murvás Lengyel Rallyt egy hónap múlva rendezik.