2024. április 24. 14:43

KezdőlapERCIfj. Érdi hajmeresztő első historic Eb győzelme

Ifj. Érdi hajmeresztő első historic Eb győzelme

-

Hajmeresztő hajrában, 0,9 másodperc előnnyel nyerte Ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán Ford Sierra RS Cosworth 4×4-gyel a Mecsek Rally historic Eb értékelését, amellyel pályafutásuk első historic Eb-futam győzelmét aratták. Két szakasszal a vége előtt még fél perc előnnyel vezettek Ville Silvasti Lancia 037-ese előtt, ám hajtáshiba miatt az utolsó gyorsaságin alaposan lelassultak, de így is maradt 0,9 másodperc előnyük. A Mecsek Rallyk történetében Wirtmann Ferenc 2015-ös és 2018-as győzelme után Érdiék révén harmadszorra nyerte magyar páros a historic Eb-t. 

Az első két gyorsasági szakasz után még csak az ötödik helyen állt ifj. Érdi Tibor a Mecsek Rally historic Eb értékelésében. A péntek esti második körben azonban rátett egy lapáttal, mind a két szakaszt megnyerte és a 16 másodperces hátrányát 15 másodperc előnyre fordította.

Szombaton tovább szárnyalt Érdi és bár ahogyan a nyitóképen is látszik egy kicsit belógatta, de a hat szakaszból hármat megnyerve 30 másodperc előnyre tettek szert. Az utolsó előtti gyorsaságin óvatosan jöttek le és 11,5 másodpercre olvadt a hátrányuk. Az utolsó szakaszon volt egy kis riadalom, amikor meghibásodott a Ford hajtása és csak hátsókerék-hajtással jöttek le. Még Érdi sem volt biztos benne, hogy meglesz a győzelem, de végül 0,9 másodpercet meg tudott tartani az előnyéből.

A Vltava Rallyn elért abszolút harmadik helyük után a svájci Chablais Rallyn kiestek, Pécsett viszont megszerezték pályafutásuk első historic Eb-futamgyőzelmét.

„Nagyon boldogok vagyunk – mondta ifj. Érdi – Az autó szenzációs én is összebarátkoztam velem, most már kezd olyan lenni, mint amilyenre akkor számítottam, amikor megvettük.”

Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

„Érdi nagyon jól ment” – kommentálta a verseny második helyezettje, Ville Silvasti, aki a Lancia 037-essel igazán nem panaszkodhatott. Az első napon három büntetést is összeszedett lassító érintéssel, amivel harminc másodperc hátrányba került. Ezt meg sem próbálta ledolgozni Érdivel szemben, inkább a biztos célba érkezést választotta, bár az utolsó szakasz nagyon szorosan alakult.

Mats Myrsell szinte végig a harmadik helyen állt az Érdiékhez hasonló Ford Sierrával, ám az utolsó előtti gyorsaságin megelőzte Karl Wagner a Porschéval, aki az abszolút harmadik hely mellett a D csoport győzelmét is megszerezte.

Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

A verseny egyik esélyese és az egyik leggyorsabb versenyzője volt az olasz Zippo, aki az Audi quattróval több gyorsasági szakaszt is nyert, ám pénteken kardántengely probléma miatt veszített 2 perc 10 másodpercet, amivel az abszolút nyolcadik helyre esett vissza. Innen küzdötte fel magát az abszolút negyedikre úgy, hogy az utolsó gyorsaságin előzte meg Myrsellt.

Két szakasz alatt tehát két helyet bukott Myrsell, ennek ellenére nem kellett szomorkodnia, hiszen Érdi és Silvasti mögött az E csoport harmadik helyét szerezték meg. Ez azért is fontos, mert a historic-Eb-n nem az abszolút, csak a korcsoport sorrend után kapnak pontot a versenyzők.

Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

Antonio Sainz a hatodik helyre hozta a Subaru Legacy 2.0 4wd Turbót, megelőzve a finn Ari Kirvesmaki BMW M3-asát és a svéd Anders Johnsen Ford Sierráját.

Érdiék mellett Mekler László és Sárdi Zoltán tűntek az Eb-mezőny másik magyar célba érkezőjének, ám az utolsó gyorsaságin az abszolút tizedik és az E korcsoport hetedik helyéről estek ki az Alfa Romeo GTV6-ot.

Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

A C korcsoportnak egyetlen célba érkezője volt, amit Pietro Corredig nyert BMW 2002 Ti-vel. Hasonló autóval indult a finn Sverre Norrgard, aki a B korcsoportot nyerte honfitársa, Jari Hyvarinen Volvo 122-ese előtt.

A historic-Eb következő futama az osztrák Weiz Rally lesz július 14–16-a között.

Friss