back to top
2024. november 22. 04:19

KezdőlapERCFékprobléma és daru mizéria vetett véget az év végi álmoknak

Fékprobléma és daru mizéria vetett véget az év végi álmoknak

-

A Róma Rallyn nagyon jól alakult az első nap László Martinnak és Berendi Dávidnak, azonban ismét fékprobléma lépett fel a Renault Clio Rally4-ben, ami miatt egy nagy szakadékba estek.  

Dobogóért szeretett volna harcolni László Martin és Berendi Dávid a Róma Rallyn és a szombati utolsó előtti szakaszt követően az ERC4 és az ERC4 junior mezőny ötödik helyén álltak, mindössze 18 másodpercre a dobogótól. 

“Mindenképpen a dobogó volt a cél, bár éreztük, hogy nem lesz könnyű dolgunk, mert az egész éves fékproblémák az autóval nagyon megnehezítették a dolgunkat – mondta Berendi Dávid a RallyCafe.hu-nak. – Róma előtt a Casentino Rallyn teszteltünk és ott is nagyon vissza kellett vennünk a tempónkból, mert a gyorsok nagy részén nem működött rendesen a fék. Rómára a szervizcsapat szinte mindent kicserélt, ők megtettek mindent, hogy ez megoldódjon, és úgy tűnt, talán nem is lesz olyan komoly a probléma, mint a tesztversenyen. A pályák nagyon hasonlóak voltak, mint az előző években, de mindig változtatnak valamit. Viszont továbbra is nagy rajongói vagyunk az olasz gyorsaságiknak, mert nagyon jó ritmusban lehet rajtuk versenyezni, nagyon jó tapadás mellett.” 

A napot azonban már nem sikerült befejezni. 

“A szombati napnak úgy álltunk neki, hogy most picit megpróbálunk sietni és bízunk abban, hogy a kitart a fék – mesélte a terveket László Martin. – A rövid gyorsokon szinte tökéletesen működött, sőt még a 29 km-es gyorson sem volt gond a célig, de a szakasz második fele többnyire erősen lefelé ment, így azért ott visszavettünk a tempóból. A cél után volt egy nagyon erős kanyar a stop állomás előtt, ahol váratlanul teljesen beesett a pedál és nem tudtunk az úton maradni, leestünk egy mély bokros részbe, ahonnan önerővel lehetetlen volt kiállni. Így hiába jöttünk viszonylag jó időt azon a gyorson is, sajnos aznapra a versenyünknek vége volt.” 

A páros bízott a másnapi folytatásban, azonban ez nem jött össze. 

“Az autó kiszedése egy káosz volt – mondta a navigátor. – Kezdetben megvártuk, hogy lemenjen a mezőny a szakaszon, hogy jöjjön egy rescue autó, ami kihúz bennünket. Ez volt kb. 2 óra. Utána az első rescue kocsik nem merték megkockáztatni a kihúzást, daruval kellett volna az autót kiszedni, de a darus autó még a pálya többi részén beesett autót mentette. Az még volt plusz 2 óra és ránk sötétedett. Majd az érkező darus autó közölte velünk, hogy olyan mélyen van szerinte az autó, hogy nem tudja kiszedni. Közben a versenyigazgatóval is tartottuk a kapcsolatot, de rajta úgy éreztük, hogy félreinformálták, mert ő egy nagyon drága több, mint 20 m-es karral rendelkező ipari darut akart hozzánk kiszervezni. Végül addig ment a hezitálás, hogy a versenyigazgató nem engedte a saját rescue-s teamnek kiszedni az autót, annak ellenére sem, hogy mi vállaltuk, hogy sérülhet az autó a mentés közben. Így mi ottmaradtunk az autóval a sötétben, éjjel 11-kor egy telefonszámmal, akik másnap vállalták, hogy kiemelik az autót. Ezt követően mentünk el a szállásra, mivel az útról nem is látszott, hogy hova estünk, ezért nem féltettük az autót. Majd másnap a cég, egy pont ugyanolyan járművel, mint amilyen a rendezőnek is volt, 10 perc alatt kiszedte az autót sértetlenül, ami szinte rajtkész állapotban volt. Dühítő helyzet volt, mert így nem csak a versenyünk ment el, de az esélyünk az év végi dobogóra is…” 

Az Eb-szereplést azonban még nem fejezte be a Renault-s kettős. 

“Következő verseny a cseh Barum Rally lesz, amit szintén nagyon szeretünk és már nagyon várjuk – árulta el a pécsi pilóta. –  Egy dolog már biztos, addigra megszűnik a fékproblémánk is! A szezonzáró Spanyol Rallyt, amit ma jelentettek be, különösen várjuk! Örülünk, hogy a vb mezőnnyel egy versenyen szerepelhetünk.” 

Friss