back to top
2024. november 25. 03:44

KezdőlapERCHangodi Bendegúz: "Szerény győzelem volt"

Hangodi Bendegúz: „Szerény győzelem volt”

-

Hangodi Bendegúz és Bunkoczi László idei első versenyüket a Kanári-szigeteken futották. Első teljes ERC szezonjuk első futamán rögtön győzelemmel kezdtek, megnyerték az ERC4 kategóriát. A páros természtesen boldog, de a pilóta mégis racionálisan értékeli az eredményt.

Ez a cikk a sikerről szólt volna, a verseny előtti várakozásról, a futam alatti eseményekről, majd a dobogóról és az ünneplésről. Szándékosan nem a Kanári-szigeteken hívtuk Hangodi Bendegúzt, megvártuk míg hazaér, letisztulnak a gondolatai, és úgy beszélgetünk az eredményről, ami a rally krónikájába kuriózumként kerül, hiszen kevesen nyertek első nemzetközi versenyükön. Természetesen az ünneplés megvolt, a páros nagyon boldog, de az értékelés mégis roppant racionális, itt ott keserédes, de mindenképpen objektív.

„Szerencse kellett hozzá” – nyit egy nagyon erős mondattal Hangodi Beni, majd ugyanígy folytatja. „Azért ez nem a világ legerősebb mezőnye volt. Arra számítottam, hogy az olasz páros, Dapráék gyorsabbak lesznek, hiszen ez második ERC szezonjuk, és rengeteg versenyen indultak, idén is ez volt a sokadik rajtjuk. Én pedig csak a Kanári előtt két héttel Mátrakeresztesen egy teszten mentem 130-140 kilométert a tavalyi Zemplén Rally óta. Autón kívül rengeteget készültem erre a futamra, még az itinert is próbáltam átalakítani. Átgondoltam az előkészületeket, az ottani feladatokat, az utómunkákat, és ez minden területre kiterjedt, a szakmai oldalt, a logisztikát a médiát, az anyagi részeket is felölelte. Ennyi előkészület után kicsit csalódott vagyok. Tudtam, hogy meg fognak verni minket, de arra számítottam, hogy zacskóban visszük majd a másodperceket amiket kapunk, nem pedig raklapon.” 

foto: Hangodi Bendegúz/FIAERC

Az első nap végén, hét gyorsasági szakasz után 2 perc felett volt az olasz páros előnye. Ugyanakkor tény, hogy nem csak összhasonlíthatatlanul többet ülnek versenyautóban, és nem az első ERC versenyüket futják, hanem WRC futamokon is indultak már, és ami a legfontosabb, javarészt a Kanári-szigetekihez hasonló kanyargós, aszfaltos gyorsaságikon versenyeznek.

„Mi magyarként sajnos nagy hátrányban vagyunk, mert az itthoni pályákon nem tanulunk meg rallyzni. Ezeken a kanyargós pályákon a spanyolok, franciák, olaszok, akik ilyen utakon nevelkednek, azok tudnak igazán gyorsak lenni. Mi idejövünk Magyarországról, ahol több száz méteres, vagy akár kilométeres egyenesek vannak és egy-két gyors kanyar. Pár évig megyünk rajtuk, megtanuljuk őket szinte fejből. Aztán megérkezünk ide, ahol kilométerenként négyszer ötször annyi kanyar van, és itt újra meg kell tanulnunk rallyzni, mert ez teljesen más” – mondja a pilóta kicsit borúsan. Aztán azt is elismeri, hogy az első napi hátrány miatt lett rosszabb a szájíz.

„Még most sem látom a végét, hogy mikor tudunk a közelükbe férkőzni, nyilván sok-sok versenykilométer kell hozzá. De az is igaz, hogy épp ezért léptünk ki a nemzetközi porondra, hogy megtanuljuk ezt a fajta rallyt, az itinerírást, és a különböző pályákhoz való gyors alkalmazkodást. Mert végül is ez a rally lényege.”

Az utolsó mondattal nem is lehet vitatkozni. A hazai pályákról kilépve mégis megsüvegelendő a páros teljesítménye. Hangodi Bendegúz is tudja, hogy a türelem és a sok munka lesz a siker kulcsa.

„Persze türelmetlen vagyok magammal, mert maximalista vagyok. Most tudatosan próbálom javítani a hibákat, beépíteni a tapasztalatokat és próbálunk fejlődni, hogy tudjunk majd erőből is versenyt nyerni. A Kanári-szigeteken is érezhető volt a fejlődés, az első nap kicsit görcsös sietsége után – mert zavart a különbség -, a második napon már lazábban mentünk a légüres térben. Aztán mikor előlünk kiestek az olaszok, akkor már arra is figyeltünk, hogy ne kockáztassunk.”

foto: Hangodi Bendegúz/FIAERC

Nem kockáztattak, okosan versenyeztek, állítottak az autón, ismerkedtek a pályákkal, a ritmussal, és végül nagyon magabiztosan, több mint hatperces előnnyel megnyerték az ERC4 kategóriát. 30 bajnoki pont járt érte, ezzel a Hangodi-Bunkoczi kettős második az ERC4-ben, előttük pedig az a Kreuter áll, akit legyőztek a Kanári-szigeteken. Az ünneplés nem maradt el, a sikert pedig érdemes megjegyezni.

A verseny után felértékelődött bennem minden magyar siker amit az Eb-n elértek a versenyzőink. Már látom, hogy bármilyen mezőnyben komoly teljesítmény az elejében menni. Norbi és Mixi a mezőny elejében képes nagyon jó teljesítményre és László Martin is folyamatosan fejlődik és már nagyon közel van. Nyilván mindegyikük más koncepcióval versenyez, de ezekhez az eredményekhez mindenképp nagyon gyorsan kell menni. Ahogy mondtam, szerintem hátrányból indulunk, és a financiális lehetőségekről még nem is beszéltünk, ezért gondolom azt, hogy büszkék lehetünk minden magyar Eb szereplő teljesítményére” – mondta Hangodi Bendegúz.

A páros megy tovább, a győzelem lendületet ad, és a Kanári-szigeteken szerzett tapasztalatok Rómában sokat érnek majd.

Szerény győzelem volt, de győztünk. fantasztikus érzés volt a dobogó tetején állni, és a bajnoki tabellára is jól esik ránézni. Tudjuk mi a feladat, és ha kicsit ijesztő is volt a felismerés, hogy mennyi munka van előttünk, leszegett fejjel dolgozunk tovább. Új szintjére léptünk a rallynak, a bemutatkozás minden szempontból emlékezetes lett, és kitartóan dolgozunk azért, hogy fejlődjünk” – fejezte be Hangodi Bendegúz, akinek a fejében már a következő futam, a Lengyel Rally járt, ahol murván versenyeznek majd május 20-21-én.

foto: Hangodi Bendegúz/FIAERC

 

 

 

Friss