A délelőtti szoros csata folytatódott a Skandináv Rally első napjának második körén is. Az időjárás javult, bár a végére eleredt az eső, a különbségek viszont nem változtak, továbbra is késhegyre menő a küzdelem.
Oliver Solberg és Hayden Paddon a délelőtt után délután is más dimenzióban autózik mint a többiek. A gyorsasági győzelmeket tekintve már Solberg vezet, pénteken öt szakaszt nyert miközben Paddon hármat. Időben kifejezve ez 10.2 másodperces különbséget eredményezett a nap végére. De ezt a 10 másodpercet nagyon keservesen rakta össze Solberg.
„Ez egyszerűen hülyeség! Beérsz a kanyarba, befordulsz, az eleje meg lecsúszik! Amikor ilyen gyorsan megyünk, akkor ez a frászt hozza rám” – mondta a nyolcadik gyorsasági végén, ahol 2.3 másodperccel volt gyorsabb Paddonnál, viszont tényleg ráijeszett az autó, mert remegő kézzel nyilatkozott a stopban.
It’s not all plain sailing for @OliverSolberg01 out front 👀#FIAERC #ERCLive #ERCRoyalRally @ERCRoyalRally pic.twitter.com/IwAAIHD1p1
— European Rally Championship (@FIAERC) July 7, 2023
„Egy kicsit a senki földjén vagyunk, amit kezelnünk kell, próbáljuk fenntartani a nyomást, és holnap újra harcba szállunk, és meglátjuk, mire leszünk képesek” – ezt már Hayden Paddon mondta a nap végén. Azzal, hogy a 10 másodperc különbség a senki földje e, még lehet vitatkozni, azzal viszont nem, hogy a szombat még tényleg hosszú lesz, mivel szintén nyolc gyorsasági vár a mezőnyre, bár a táv a mai 106 után, 76 kilométer lesz.
Ending the day with another stage win on SS8, and we lead by 10.2s overnight! Fighting this steering issue this afternoon has not been fun at all, but we’ve made it through and my team will sort it for tomorrow I’m sure 💪 pic.twitter.com/IObSScJhTc
— Oliver Solberg 🍩 (@OliverSolberg01) July 7, 2023
Az élen viaskodók mögött komolyabb különbséggel következik Frank Tore Larssen. A norvég délután egy kicsit visszavett, de így is őrzi a harmadik helyet. A teljesítménye talán kevésbé meglepő, ha azt is figyelembe vesszük, hogy az itinert Torstein Eriksen diktálja neki.
Larssen sokat már nem spórolhat, mert Mikko Heikkia a nap zárószakaszán egy második idővel 8 tizedre faragta a hátrányát a negyedik helyen, a dobogóért még komoly csata lesz köztük.
Szintén a dobogóra ácsingózik Nikolay Griazyn is, ő 4.1 másodpercre van Heikkilától, és egyre elégedettebb az autóval és a tapadással. Ha pedig Gryazin elégedett az vagy az üldözöttnek nem jó hír, vagy a szerelőknek lesz sok munkájuk…
A bajnokságban második helyen álló Martins Sesks sincs messze a dobogótól, a nyolc gyorsasági után egyetlen tizedre van Gryazintól. Az elszántságát a napi utolsó nyilatkozata is mutatja: „Holnap hosszú nap lesz, minden rendben lesz. Köszönöm!” Ennyit mondott a lett versenyző, aki fejben valószínűleg már a másnapi gyorsokon járt. Korábban azért ennyire nem volt boldog, az ötös gyorsaságin hibázott párszor, a hatodik szakaszon pedig a gázpedállal akadt gondja.
A hetedik helyen Lauri Joona várja a szombatot. A finn hátránya még éppen egy percen belül van, de a harmadik helytől ő is csak 13 másodpercre van. Abban bízik, hogy a második napon egy jobb rajtpozícióval keményebben tudja majd nyomni.
A nyolcadik helyen álló Francheschi már leszakadt Joonától, 25 másodperc köztük a különbség, és a kilencedik Mares is újabb 10 másodperccel van távolabb.
Mads Ostberg lassan lépdel előre, de még mindig nem elég gyors, egyelőre annak örülhetett volna, hogy a legjobb tízbe jutott, ám az utolsó szakaszon Llarena megelőzte őt, de csak 7 tized a különbség kettejük közt.
„Van egy elképzelésem arról, hogy mi folyik itt, nem tehetünk semmit. Voltam már ilyen helyzetben, tényleg a határon vagyok, és élvezem. Ha kilométerenként több mint egy másodpercet veszítesz, akkor nehéz lesz. Ez egy nehéz rally volt a rallye hét elejétől kezdve, és nem lett könnyebb” – mondta Ostberg.
A címvédő Llarena Efrén ismét a Fabia Rally2 evo-val próbálkozik, úgy tűnik a Fabia RS tényleg nem jött be neki, de továbbra sem elég gyors, hiába nyilatkozik olyan elégedetten, mintha nem lenne közel két perc hátránya.
A tizedik helyért folyó csata harmadik szereplője Mabellini, az olasz 1.6 másodpercre van Llarenától.
László Martin és Berendi Dávid a 18. pozícióban várja a második napot Délelőtt valami nem működött az autón, Martin arra panaszkodott, hogy egyszerűen nem tudja vezetni a kocsit, és délután is kilométerenként 1.5-2 másodperces hátrányban voltak az élmezőnyhöz képest, ami ezeken a magyarországiaktól gyökeresen eltérő, tempós murvás pályákon egyátalán nem rossz teljesítmény.
Skandináv Rally, állás 8 szakasz után
1 #5 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE) VW Polo GTI R5 51:12.4
2 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +10.2
3 #22 Frank Tore Larsen – Torstein Eriksen (NOR) VW Polo GTI R5 +45.6
4 #8 Mikko Heikkila – Samu Vaaleri (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo +46.4
5 #19 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Skoda Fabia RS Rally2 +50.5
6 #6 Martins Sesks – Renars Francis (LAT) Skoda Fabia RS Rally2 +50.6
7 #18 Lauri Joona – Janni Hussi (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 +58.7
8 #7 Mathieu Franceschi – Jules Escartefigue (FRA) Skoda Fabia Rally2 evo +1:23.7
9 #10 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo +1:33.4
10 #3 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +1:51.5
11 #2 Mads Ostberg – Patrik Barth (NOR – SWE) Citroen C3 Rally2 +1:52.2
12 #4 Andrea Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +1:54.1
13 #16 Ole Christian Veiby – Jonas Andersson (NOR – SWE) VW Polo GTI R5 +2:09.6
14 #48 Jonas Akesson – Maja Bengtsson (SWE) Skoda Fabia R5 +2:20.9
15 #23 Kalle Gustafsson – Magnus Nilsson (SWE) Ford Fiesta Rally2 +2:28.7
Skandináv Rally időterv
Július 7., péntek
09:19 SS1 Ölme 1 8.09 km Paddon 4:15.0 114.2 km/h / 1. PADDON, 2. Solberg, 3. Gryazin
10:05 SS2 Lungsund 1 20.20 km Paddon 9:48.9 123.5 km/h / 1. PADDON, 2. Solberg, 3. Larsen
10:58 SS3 Ängebäckstorp 1 14.76 km Solberg 7:17.2 121.5 km/h / 1. SOLBERG, 2. Paddon, 3. Larsen
11:47 SS4 Mölnbacka 1 10.04 km Solberg 4:29.4 134.2 km/h / 1. SOLBERG, 2. Paddon, 3. Larsen
13:02 Szerviz A – Karlstad – 30 perc
14:26 SS5 Ölme 2 8.09 km Paddon 4:09.4 116.8 km/h / 1. SOLBERG, 2. Paddon, 3. Larsen
15:12 SS6 Lungsund 2 20.20 km Solberg 9:34.8 126.5 km/h / 1. SOLBERG, 2. Paddon, 3. Larsen
16:05 SS7 Ängebäckstorp 2 14.76 km Solberg 7:09.6 123.7 km/h / 1. SOLBERG, 2. Paddon, 3. Larsen
16:54 SS8 Mölnbacka 2 10.04 km Solberg 4:24.4 136.7 km/h / 1. SOLBERG, 2. Paddon, 3. Larsen
18:04 Szerviz B – Karlstad – 45 perc
Július 8., szombat
06:10 Szerviz C – Karlstad – 15 perc
07:23 SS9 Tomten 1 8.29 km
08:08 SS10 Tolita 1 9.52 km
08:59 SS11 Gårdsjö 1 11.39 km
10:05 SS12 Collins 1 9.01 km
11:55 Szerviz D – Karlstad – 30 perc
13:23 SS13 Tomten 2 8.29 km
14:08 SS14 Tolita 2 9.52 km
14:59 SS15 Gårdsjö 2 11.39 km
16:50 SS16 Collins 2 (Power Stage) 9.01 km
18:45 Cél
19:30 Dobogó, Karlstad
Teljes élő közvetítés (fizetős): WRC+
Magazinok (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények