A Barum Rally történetébe is beírták nevüket a B-csoportos autók, miután 1985-ben a német Harald Demuth, 1986-ban pedig a cseh Leo Pavlík tudott ilyen autóval nyerni.
A WRC-ben 1983-tól vezették be a B-csoportos autókat, melyeket sokan a rallysport legvadabb autóinak tartanak erejük és kinézetük miatt.
Azonban ilyen autókkal nemcsak a WRC-ben, hanem más bajnokságokban is komoly sikereket szereztek a versenyzők.
A Barum Rally esetében is már 1983-ban megjelentek a mezőnyben ilyen kategóriájú autók, azonban csak 1985-ben tudtak először B-csoportos autóval nyerni.
Abban az évben 37 gyorsasági és 453 km versenytáv várt az indulókra, a 90 páros között pedig sokan már a B-csoport csúcskategóriájába tartozó autókkal álltak rajthoz. Közülük is a leggyorsabbnak a német Harald Demuth és az olasz Emilio Radaelli kettős bizonyult, akik 14:36 perc előnnyel zártak az élen az Audi Quattro A2-vel.
A második helyen a jugoszláv Branislav Kuzmic – Rudi Sali duó zárt Renault 5 Turbóval, míg a harmadik helyet az ugyancsak német Reinhard Hainbach – Erhard Ricken kettős szerezte meg Opel Manta 400-zal, további 6:20 perc hátránnyal.
Az 1986-os verseny már jóval rövidebb volt, 21 szakasz és 307.2 km versenytáv várt a mezőnyre. Az első helyet pedig ismét Audi Quattro A2-vel sikerült megszerezni, de ekkor már a hazai környezetben induló Leo Pavlík Karel Jirátko kettős volt a leggyorsabb.
A második helyen ugyancsak csehszlovák kettős, Jiri Sedlár és Josef Castulik duó ért célba az audinál 700 köbcentivel gyengébb, de még mindig B-csoportba tartozó Skoda 130 LR-rel, 6:56 perc hátránnyal.
A németeknek is jutott némi siker ebben az évben is, Armin Schwarz és Hans-Joachim Hösch az A-csoportos Audi 80 Quattroval zárt a harmadik helyen 12:41 perc hátránnyal.