back to top
2024. június 24. 03:00

KezdőlapERCCarlos Sainz Dakar sikere is motiválta Solberget, hogy újra raliautóba üljön

Carlos Sainz Dakar sikere is motiválta Solberget, hogy újra raliautóba üljön

-

Petter Solberg a jövő hónapban visszatér a ralihoz a BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia ERC futamon. A 49 éves norvég hazai futamán versenyez majd, ott ahol fia, Oliver tavaly megnyerte a versenyt.

A bejelentés után az ERC hivatalos oldala kérdezte a 2003-as világbajnoki első helyezettet.

Világbajnokként és olyan versenyzőként, aki mindig mindent megtesz a győzelemért, mennyire teszed kockára a hírnevedet azzal, hogy egy ilyen versenyképes mezőnyben indulsz?
„Idén leszek 50 éves, és úgy gondolom, hogy ez igazán jó móka lehet. Oliver most mindent egyedül csinál, Pernilla -a feleségem az FIA WRC Bizottság elnöke-, és én egyedül vagyok. Szóval ez inkább egy motivációs dolog, hogy a ralin keresztül lássam, milyen lehet a sebességem. Ha megnézzük Carlos Sainzot a Dakaron, őszintén szólva még jó pár évem van vezetni, és ha a jövőre nézve akarok valamit, akkor újra kell kezdenem és építkeznem kell. A futam olyan közel van a műhelyhez, a Polóm ott volt, senki sem használja, és alapvetően azt kérte, hogy „Petter, kérlek, vigyél el egy körre”.”

És néhány igazán látványos szakaszon versenyzel majd vele. Mennyire ismered az idei BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia útvonalát?
„Csak egy szakasz van, amit még a korai időkből, az én időmből ismerek, és az a Colin’s Crest (Vargåsen) volt, az összes többin még soha életemben nem mentem. A két pályabjárási lehetőség lesz a legnehezebb, hogy őszintén szólva 100 százalékban megbízzak az itinerben. Tavaly egy szakaszt az anyámmal teljesítettem, de az itiner nélkül volt. Tavaly az emberek azt mondták: „Oliver, ez a hazai ralid, ismered ezt a területet”, de ő még soha nem versenyezett itt. Ez egy teljesen új futam volt számára tavaly, és számomra is új lesz.”

Dakar
Fotó: Petter Solberg

Van némi tapasztalatod a Volkswagen Polo GTI R5 volánja mögött. Lehet még versenyképes, és van esély arra, hogy apa és fia is ott legyen a nevezési listán?
„Az biztos, hogy nem olyan erős, mint a Škoda és talán a Citroën és a Toyota. De az autó jó, ez nem probléma. És akkor sem volt minden tökéletes, amikor Oliver tavaly vezette. Most már rendben van az idei évre. Ez egy jó karosszéria. Olivérnek eddig nincs meg a költségvetése, úgyhogy ez egy kicsit trükkös. Dolgozik a büdzsén, de ha nincs meg a pénz, akkor nem lehet versenyezni, ez nagyon egyszerű.”

Mit gondolsz az ERC-ben jelenleg folyó versenyről?
„Nagyon sok gyors pilóta és nagyon sok jó autó van, nagyon sok. A szenvedélyem mindig is a ralizás körül forgott, és ha valamit csinálni akarok, akkor annak a raliban kell lennie. Az biztos, hogy kemény verseny lesz. A kvalifikáció döntő lesz, de ha vezetni akarsz, akkor bele kell fognod, ennyi. Most eljött az én időm. Bizsergés van a gyomromban, és nagyon várom már. De az egész arról szól, hogy teszteljük az itinereket. A vezetéssel szerintem nincs probléma, az itinerrel van a gond, hogy bízzak benne, hogy padlóig merjem nyomni.”

Az utolsó ERC-s szereplésed a Dél-Svédország Rallyn volt, még 1998-ban. Mennyire voltak fontosak az ehhez hasonló események a tekintetben, hogy felfigyeljenek rád és esélyt kapj a WRC-ben?
„Az biztos, hogy nagy pillanat volt, mindig nagy harc folyt a pozíciókért. Emlékszem a 2019-es Rally GB-re, ahol egy félnapos tesztelés után egyre gyorsultam  a versenyen. Most két napot tesztelhetek, szóval majd meglátjuk.”

Fotó: Petter Solberg

 

Friss