A Lancia bejelentette rali programja tervét, mely szerint jövőre Olaszországban kupasorozatot indít az Ypsilon HF Rally4-es autókkal, a győztese pedig a 2026-os ERC-ben állhat rajthoz gyári pilótaként.
A Lancia vadonatúj Rally4-es autójának homológizációja 2025. január 1-jén várható, azonban az olasz gyártó csak áprilisban kezdi meg programját, az Olasz Rally Bajnokságon belül márkakupaként.
“Nagyon dolgozunk azon, hogy egy valóban versenyképes autót tudjunk adni jövöbeli ügyfeleinknek – mondta Eugenio Franzetti, a Lancia motorsport programját írányító Lancia HF Corse vezetője. – Úgy döntöttünk, hogy megvárjuk az Olasz Rali Bajnokság második futamát és áprilisban indítjuk el kupasorozatunkat, hogy a lehető legtöbb autót tudjuk leszállítani az ügyfeleknek.”
Az új márkakupa 300 000 eurós összdíjazású, a bajnok pedig a 2026-os ERC-ben gyári versenyzőként indulhat.
A vadonatúj Ypsilon HF Rally4 kísértetiesen hasonlít a Peugeot 208 Rally4-hez, azonban a látszat csal.
“Az Ypsilon valójában egy evolúció, közel 30 alkatrész különbözik a 208 Rally4-hez képest, és mindegyik alkatrész fejlesztve lett a 208-hoz és az Opel Corsához képest is. A motor maradt az utcai, de dolgozunk a hűtőrendszeren, ami ugyancsak új lesz. A sebességváltó is más, rövidebb áttételű lesz.”
Október 25-étől már várja a Lancia a megrendeléseket a Rally4-es autóhoz, és már az első vevő is megvan, a 11-szeres olasz bajnok, Paolo Andreucci, aki vélhetően csapatának és nem saját használatra rendelte meg az új autót.