Az utolsó idei futamához érkezett a Historic ERC, mely egyben a jelenlegi korszak záró futama is lesz. A görög Akropolisz Rallyn dől el az idei abszolút bajnoki cím is.
Idei utolsó, kilencedik futamához érkezik jövő hétvégén a Historic ERC jelenlegi korszaka, hiszen jövőre már az 1991 és 2000 között homológizált autók is indulhatnak a sorozatban, ami komoly mérföldkövet jelent az 1989 óta létező sorozat számára.
Forradalmi változás a historic pálya- és rallyversenyeken 2025-től!
A szezon és korszak záró Akropolisz Rallyn összesen 13 páros áll rajthoz az ERC értékelésben, köztük ifj. Érdi Tibor és Kerék István a Ford Sierrával.
A magyar kettős a bajnokság abszolút értékelésének második helyén áll a szezonzáró előtt, 30 pont hátránnyal követve azt az Andrea “Zippo” Ziviant, akinek csapat már Peugeot 306 Maxik készítésébe fogott a 2025-ös szezonra.
Peugeot 306 Maxikat készít Loeb segítségével a Historic Európa-bajnok csapata
Ez a hátrány pedig akár le is dolgozható Érdiék számára, igaz ehhez az olasz audis versenyző komoly problémája is szükséges.
A problémák pedig az Akropolisz Rallyn szinte mindig garantáltak…
Érdiéket a bajnokságban azonban csupán másfél pont hátránnyal követi a harmadik helyen a Ford Escort MkII-vel versenyző Ernie Graham, így a magyar versenyzőnek a brit párosra is figyelnie kell.
A historic Akropolisz Rallyn jövő héten összesen 11 gyorsasági és 154.65 km versenytáv vár a mezőnyre, amiben a helyi historic bajnokság indulói is rajthoz állnak.