Két hónap múlva megkezdődik a 2025-ös, nyolc futamos ERC-szezon, mely sok újdonságot fog tartalmazni. A szezon második futamára pedig Veszprémben kerül sor.
A 2025-ös ERC-szezon során 35 év után visszatér a naptárba a spanyol Sierra Morena Rally, 2013 után ismét ERC-mezőnynek fog otthont adni a Horvát Rally, valamint egy év szünet után visszatér a Lengyel Rally is a programba, ahol tavaly WRC-futamot tartottak.
Új menetrendje lesz a Junior ERC-bajnokságnak, miután a Róma Rally és a Barum Rally a fiatalok bajnokságának mentrendjébe került.
Minimumhosszt határoztak meg a versenyek kvalifikációs szakaszainak tekintetében, aminek minimum 6 km-nek kell lennie, hogy a versenyzők között lehetőség legyen nagyobb különbség kialakulására is, és kevesebbszer alakuljon ki holtverseny. Mivel a kvalifikáció után már nem lesz parc fermé, így a kvalifikáción részt vevő versenyzők elindulhatnak a shakedown szakaszon is.
Az ERC regisztrációval rendelkező versenyzők csoportjai minden futamon adott sorrendben indulnak, elsőként az ERC versenyzők, akiket a ERC3-as, a Junior ERC, végül pedig az ERC4-es mezőny követ, a nem regisztrált versenyzők pedig csak ezután rajtolhatnak.
Új bajnokságot jelent a Masters Cup, ahol az 50 év feletti pilóták állhatnak rajthoz.
A környezetvédelemre is nagy hangsúly kerül: a versenyeknek legalább 2, az ERC-regisztrációval rendelkező csapatoknak legalább 1, míg a gumibeszállítóknak legalább 3 FIA környezetvédelmi csillagnak kell megfelelniük.
Újdonság, hogy a Fiesta Rally3 Trophy bajnoka díjmentesen állhat rajthoz Rally2-es Forddal a Ceredigion Rallyn.
Nőtt a Skoda és a Stellantis ügyfelek számára biztosított támogatása is.
A Lancia bejelentette, hogy a 2025-ös olasz junior bajnok 2026-ban a legendás gyártó gyári versenyzőjeként indulhat a 2026-os Junior ERC-ben.
Mindezen újdonságok nagy részét személyesen is meg lehet majd tapasztalni a veszprémi Rally Hungaryn, melyet május 9-11. között az ERC-szezon második futamaként rendeznek meg.