Mads Ostberg idén ismét a Tagai Racing által felkészített Citroennel, de új navigátorral áll rajthoz az ERC-en, ahol szeretne a bajnoki címért harcolni.
Mads Ostberg és Patrik Barth számára tavaly Rómában egy súlyos balesettel zárult az ERC-szezon, a norvég pilóta azonban idén is szeretett volna visszatérni a kontinensbajnokságba, ami végül sikerült is.
“A szezon előtti felkészülés mindig nagy erőfeszítést jelent, de van egy jó partnerünk a Citroen személyében, mely mindig segít – mondta Mads Ostberg az ERC hivatalos oldalának. – Az anyagiháttér összetétele egy dolog, mindenben megállapodni pedig egy másik kihívás. Egyetértettünk azzal, hogy az ERC számunkra és a Citroen számára is jó bajnokság, más sorozatokkal szemben nagyon tetszik az Eb-futamok formátuma és lebonyolítása is. Szeretek visszatérni a csapathoz is, ahol már évek óta versenyzek. Mindenki azért dolgozik, hogy a bajnoki címért harcoljunk és bízom benne, hogy ez idén sikerül.”
A 37 éves WRC-futamgyőztes, WRC2-bajnok és 2022-es magyar bajnok versenyzőnek azonban nagyon tetszik az ERC-versenyek mezőnyének erőssége is.
“Nagyon régóta versenyzem már a raliban, WRC-ben, WRC2-ben is indultam már, de egyetlen más bajnokságban sem voltam még olyan helyzetben, hogy egy rossz nap kifogásával már a pontszerzésre sincs esélyed. A mezőny versenyképessége nagyon erős, sok versenyző képvisel igen magas szintet, nem csak 2-3 versenyző esélyes a futamgyőzelemre, hanem sokkal több.”
Egy ilyen erős mezőnyben annak is fennáll a veszélye, hogy egy-egy probléma miatt nem tud Ostberg elég jó eredményt elérni, amivel csorbul hírneve.
“Nagy kihívás az Eb-n versenyezni, nagy kihívás helytállni. Folyamatosan vannak új versenyek. Sok éves tapasztalatom lett karrierem során, előfordult, hogy 10-12. alkalommal indultam egy versenyen Az ERC-ben azonban sokszor először indul egy futamon, ez egy új kihívás.”
Ostberg eddigi Eb-karrierje során sokszor valamilyen problémával találkozott, de bízik benne, hogy ez a jég is megtörhető.
“Azt követően, hogy a WRC-ben és WRC2-ben is sikeres tudtam lenni, szeretnék az lenni az ERC-ben is. Ebben a bajnokságban azonban valamilyen átok ül rajtam. Ha olyan versenyen indulok, amit már ismerek, valamilyen probléma mindig adódik. Valahogy meg kell törni ezt a jeget. Ez pedig elég motivációt jelent a folytatáshoz, ezért idén adok magamnak még egy esélyt. Idén kicsit többet fogok az autóban ülni, több tesztem lesz és több versennyel fogok készülni.”
Az idei évre bár maradt továbbra is Tagai Racing autója és a Michelin gumi, de Ostbergnek kényszerűségből régi-új navigátorral, Torstein Eriksennel kell versenyeznie.

“A navigátorváltás a tavalyi római verseny miatt történt. Patrik Barth ott nagyon súlyosan megsérült, felépülése pedig sok időt vett igénybe. Fiatal korában motokrosszozott, ahol volt két súlyos balesete, a mostani baleset után pedig az orvosok megmondták neki, hogy többet nem tud versenyezni. Nagy probléma, nagyon sok éve ismerem Patrikot és sok évet versenyeztünk együtt. Több éve az egyik legjobb barátom, így nagyon nehéz volt látni, ahogy megéli ezt az időszakot. Sok versenyen ültünk egymás mellett, együtt vállaltuk a kockázatokat, de egy sérülést nagyon nehéz kezelni, különösen, ha ezzel véget ér a karrierje. Éppen ezért a jó kapcsolat miatt igyekeztem várni amíg felépül, de végül Torstein Erksen lesz a navigátorom, akivel szintén nagyon jó kapcsolatban vagyunk, vele lehetséges elég magasra emelni a célkitűzést. Reméltem, hogy Patrik egyszer vissza ül mellém, de ez nem fog megtörténni, azonban Torstein jó választás arra, akivel a kitűzött célokért tudok harcolni.”