José Antonio Suárez kissé elhamarkodottan jelentette be, hogy az idei Kanári-szigetek Rallyn Rally1-es Forddal indul, a megállapodásból végül semmi sem lett, és a versenyen sem áll rajthoz.
José Antonio Suárez már komoly eredményekkel bizonyította, hogy az egyik leggyorsabb spanyol raliversenyző.
Éppen ezért sokan örültek, amikor még februárban bejelentette, hogy Rally1-es Ford Pumával indul a Kanári-szigetek Rallyn, egy olyan versenyen, melyet jól ismer és korábban már bizonyította gyorsaságát a verseny pályáin. Suárez bejelentésében azt is elárulta, rövidesen tesztelni is fogja a Pumát.
Később az M-Sport csapatfőnöke, Richard Millener azonban helyesbítette a bejelentést, miszerint csak tárgyalás zajlik a lehetőségről és egyáltalán nem biztos, hogy autót tud adni a csapat a spanyol pilótának.
Millener: Egyáltalán nem biztos, hogy Suáreznek Rally1-es autót tudunk biztosítani
Végül a tárgyalás nem járt sikerrel.
“Még tavaly a Portugál Rally idején kezdtem tárgyalni az M-Sporttal, ekkor még nem volt nyilvános, hogy a Kanári-szigetek Rally WRC-futam lesz – mondta José Antonio Suárez a DirtFishnek. – Elkezdtem a projekten dolgozni, de végül a pénz miatt nem jött össze a megállapodás. Sok pénzt sikerült szerezni, de végül nem eleget. Az euró és a font közötti árfolyam különbség túl nagynak bizonyult. Kicsit kiábrándító, mert korábban már vezettem WRC-t, de Rally1-es autót még nem.”
A spanyol versenyző hozzátette, hogy jelenlegi partnereivel fennálló megállapodást sem szerette volna felrúgni.
“Nem akartam egyetlen támogatommal sem felbontani a megállapodást, sok évig szeretnék még versenyezni és ezt nem szerettem volna veszélybe sodorni. Gyorsan felismertem, hogy egy olyan versenyért, ami főként a szórakozásomra és az örömömre szolgálna, veszélybe sodornám a jövőt is. Ezért végül úgy döntöttem, hogy a nemzteti bajnokságra koncentrálok.”
“Nem tudtam megegyezni az M-Sporttal most, de meglátjuk, hogy mit hoz a jövő. Nem mondok le teljesen a Rally1-es projektről sem. Most egy évem lesz, hogy dolgozzak a következő éven. Most azonban júniusig, a következő versenyemig pihenni tudok, ami nem rossz.”
Suárez végül egyáltalán nem indul a Kanári-szigetek Rallyn.
“Felelősséget kell vállalnom a támogatóim felé. Csak komoly indokkal lennék hajlandó szakítani egyetlen partneremmel is, akik között a a Michelin és a Skoda is szerepel. Egy Rally2-es lehetőség pedig nem ilyen. Mi történne, ha megnyerném a WRC2-t a Kanári-szigeteken? Semmi. Más lenne, ha elmennék Finnországba és ott nyernék a WRC2-ben, és ugyanez a helyzet egy finn versenyző esetében is, aki esetleg nyerne a Kanári-szigeteken. Egyből figyelem terelődne a győztesre. Egy spanyol versenyzőnek azonban nem lenne nagy dolog egy spanyol futamon nyerni.”
Suárez végül a Spanyol Szuperbajnokságra koncentrál a jövőben is.
“Csapatunk a spanyol bajnokságra fog koncentrálni, mert Spanyolország az elsődleges a szponzorainknak. Tehát itt szeretnénk bajnokok lenni. A Skoda számára is a gyártók bajnoksága a fontos. Most jó helyzetben vagyunk, mert az első két futamon nyertünk és bízom benne, hogy sikerül megszerezni a bajnoki címet.”
A 34 éves pilóta nagyszerűen szerepelt az ERC-szezonnyitó Sierra Morena Rallyn is, ahol csak egy defekt miatt zárt a második helyett a harmadik helyen., ugyanakkor megnyerte a spanyol szuperbajnokság értékelését.
“Jó hétvégénk volt ez, de nehéz is, mert arra is kellett figyelnem, hogy megszerezzem a spanyol értékelés győzelmét. Jól nézett volna ki a jobb eredmény, de összességében kifizetődőbb volt számomra a spanyol bajnoki győzelem, mint amilyen az ERC-győzelem lett volna. Néhány évvel ezelőtt még ezt nem ismertem volna fel és képes lettem volna összetőrni az autót, hogy jobb eredményt érjek el. Most azonban jól állok, és nem akartam nagyobb kockázatot vállalni. Nagyon jó a kapcsolatom a Skodával, amivel 100 darab, nevemmel ellátott autót készítettünk zöld színben. Ezt tiszteletben kell tartanom és a az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva kell versenyeznem.”
Suárez 2021-ben és 2023-ban is már bajnok tudott lenni hazájában.