A Historic Európa-bajnokságot tavaly megnyerő ifj. Érdi Tibor és Kerék István a hétvégén a Historic Vltava Rallyn áll rajthoz.
A főpróba remekül sikerült, jöhet az előadás! Ifj. Érdi Tibor és Kerék István három hete magabiztosan győzött a Historic ORB első futamán, a Diósgyőr Rallyn a Ford Sierra RS Cosworth 4×4-gyel, a verseny pedig bevallottan felkészülés volt a Historic Európa-bajnokság második futamára, a Vltava Rallyra.
A technika jól bírta a gyűrődést, de hiába volt hibátlan az autó, azért teljes revízión esett át, mielőtt a csapat útnak indult volna Csehországba. Az összetettben és a 4-es kategóriában is címvédő Érdiéknek ez lesz az első versenye a Historic Európa-bajnokságban, a szezonnyitó Costa Brava Rallyt ugyanis kihagyták. A sorozatnak a címvédés reményében vágnak neki, annál is inkább, mert ebben a szezonban hirdetnek utoljára összetett bajnokot, és szeretnék az utolsó ilyen címet is hazahozni.
Noha az 1-es rajtszámot a hazai színekben versenyző Vojtech Stajf és Veronika Havelková kapta meg a Toyota Celicával, a legnagyobb rivális az ugyancsak Celicával induló, 2-es rajtszámot birtokló Jari-Matti Latvala, Janni Hussi kettős lesz. A 211 futammal WRC-rekordot tartó, a Toyota WRC-csapatát irányító Latvala elképesztő fölénnyel győzött a spanyolországi szezonnyitón – na de akkor a jelenleg 3-as rajtszámmal induló Érdiék nem voltak ott a mezőnyben.
Ugyancsak visszatérnek a tavalyi Historic Akropolisz Rally győztesei, az angol Richard Jordan és Sam Collins ismét a Ford Escort RS1800-zal lesz ott a mezőnyben. A finn Ville Silvastit továbbra is a mesés Lancia 037 Rally volánjánál láthatjuk, de a hírek szerint a szezon későbbi szakaszában ő is átül egy Toyota Celicába.

A verseny szombaton reggel 7.30-kor rajtol Klatovyból, a mezőnyre két nap alatt 12 gyorsasági szakasz és összesen 140.96 kilométer megtétele vár. Az előzetes nevezési listán 64 páros szerepel, Érdiék ezúttal egyedül képviselik a magyar színeket, a Lada VFTS-sel induló, Ausztriában élő Rónay Richárd régóta osztrák licencszel versenyez.