A Mercedes Magyar Nagydíj utáni kérdezz-felelek videójából kiderült, miért volt kizárható, hogy ők is elkövessék ugyanazt a hibát, amit a Ferrari elkövetett a hungaroringi versenyen.
Miközben a Ferrari továbbra sem hajlandó beismerni, hogy elhibázott stratégiát alkalmazott Charles Leclerc-nél a Magyar Nagydíjon, Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója az istálló szokásos kérdezz-felelek videójában elmondta, nekik eszükbe sem jutott feltenni a kemény gumit a versenyen, ezt pedig nemhogy menet közben, de már két nappal előre tudták.
A hetedik helyről a második pozícióig felkapaszkodó Lewis Hamilton közepes-közepes-lágy stratégiát követett, míg a pole pozícióból induló, végül harmadik helyen záró George Russell Max Verstappenhez hasonlóan lágy-közepes-közepes taktikával ment.
„Nem, nem igazán gondoltunk az egy kiállásos stratégiára, mert ennek az egyetlen módja az lett volna, hogy közepes keveréken kezdünk, majd feltesszük a kemény gumit, miközben mindkét etapban elég sokat kellett volna óvni az abroncsokat, hogy eljussunk a célig. Kipróbáltuk a kemény keveréket pénteken, és nem volt jó a tapadása. A vasárnap tapasztalt hűvösebb körülmények között pedig még rosszabbra számítottunk” – ecsetelte Andrew Shovlin.
A Mercedes tehát már a pénteki hőségben, 50 fok feletti aszfalthőmérsékletnél úgy látta, hogy nem tapad eléggé a kemény gumi, miközben a Ferrari vasárnap, esetenként 30 fokkal hűvösebb pályán is jó választásnak tartotta azt.
„Jó összehasonlítást lehetett végezni az egy és a két kiállásos stratégia között azoknak a csapatoknak köszönhetően, akiknek csak egy szett közepes gumijuk maradt. Az Alpine-ok közepes-kemény elosztású egy kiállást, Lando Norris pedig lágy-közepes-kemény elosztású két kiállást választott, és képes volt legyőzni őket. Ennek a legfőbb oka az volt, hogy két kiállás esetén kevesebb időt töltött az ember azokon a kemény gumikon, amelyek aznap a leglassabb keveréknek számítottak.”
Ezért nem ugyanolyan taktikával ment a két Mercedes
Shovlin arra is rávilágított, hogy miért választották ketté Russell és Hamilton stratégiáját.
„Mindkét forgatókönyvet külön megvizsgáltuk. George esetében azt akartuk, hogy a rajt után is az élen álljon. Igen trükkösek voltak a körülmények, egy kicsit esett, elég hideg volt, és úgy tűnt, a pálya elég csúszós lehet, így a lágy gumi tűnt a legjobbnak a tiszta rajthoz, mivel George győzelmi esélyeinek megtartásához vezetnünk kellett az első etapot.”
„Lewis esetében más volt a helyzet. A szombati DRS-probléma miatt nem onnan rajtolt, ahonnan a tempója alapján kellett volna neki, a közepes gumi viszont lehetővé tette, hogy tovább kint maradjon, és mögévágással próbálkozzon, majd a futam végén friss gumin támadjon. Végül ennek köszönhette azt a tempót, amivel fel tudott zárkózni a második helyre.”
A mérnök hozzátette, ahhoz, hogy Hamilton a második, jobb tempójú közepes gumis etapján 32 kört tudjon menni, egy kis menet közbeni állításra is szükség volt.
„Az első etapban egy kicsit küszködött a túlkormányzottsággal, így azt kérte a mérnökétől, hogy az első kiállásnál egy kicsit csökkentsenek az első szárnyának dőlésszögén. Ettől sokkal jobb lett az autó egyensúlya, és szépen eloszlott a terhelés az első és hátsó tengely között, ami lehetővé tette, hogy megnyújtsa az etapot. A végén persze elkezdtek elfogyni a gumik, és ki kellett őt hívni a bokszba, de ez pont elég kört adott neki a lágyakon, hogy levadászhassa Carlos [Sainzot].”