Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke kijelentette: a Magyar Nagydíjon elbaltázott taktika után sincs szükség változtatásra az istálló stratégiai részlegén, azaz minden úgy jó, ahogy van. Pedig a számokból egyértelműen látszik, hogy nem az autó tempója miatt csúsztak le még a dobogóról is a Hungaroringen.
Úgy tűnik, csak a Ferrarinál nem gondolják azt, hogy hatalmas taktikai baklövést követtek el a Magyar Nagydíjon azzal, hogy Charles Leclerc-nek feltették a Hungaroringen vasárnap uralkodó körülmények között versenyzésre teljességgel alkalmatlan kemény gumikat.
Sőt, a C2-es keverék a Pirelli szerint még a pénteki edzésnapon tapasztalt melegebb időjárás esetén sem lett volna jó választás, a Scuderia azonban mégis úgy vélte, hogy alig több mint 20 fokos aszfalton Leclerc vissza tudja rajta verni a közepes keveréken rohamozó Max Verstappen támadásait.
A terv szinte azonnal dugába dőlt, hiszen a holland pilóta tükörsimán megelőzte riválisát, majd miután a kuplungproblémája miatt megpördült, és visszaesett a monacói mögé, rövidesen ismét elment mellette. A Ferrari végül nem hagyta a futam végéig szenvedni a kemény gumin Verstappennél körönként egy másodperccel lassabb pilótáját, hanem – próbálva menteni a menthetőt – kihívta egy harmadik kerékcserére, és feltette neki a lágy keveréket.
Leclerc emiatt visszaesett a 6. helyre (Russell után Sainz, Hamilton és Pérez is szinte biztosan megelőzte volna amúgy is), majd ott is ért célba, a Ferrarinak tehát sikerült egy második és egy harmadik rajthelyet negyedik és hatodik pozícióra váltania, miközben Verstappen a 10. helyről indulva nyert, Lewis Hamilton pedig a 7. rajtkockából második lett.
Nem csoda, hogy a futam után többen már Mattia Binotto csapatfőnök állását is veszélyben látták, Ralf Schumacher a német Sky adásában például a következőket nyilatkozta:
„Én azt látom, hogy már a nyári szünet alatt veszélyben lesz az állása. Túl sok apróság csúszott félre, és túl sok volt a technikai probléma is. Ha egy ilyen ajándékot kapsz, és küzdhetsz a világbajnoki címért, majd veszélybe sodrod azt és eldobod az esélyt, az már önmagában keserű érzés. Nyilvánvalóan kemény hétvégéjük volt, és már pénteken rossz döntést hoztak azzal, hogy elhasználták azokat a gumikat, amelyekre szükség lett volna a versenyen.”
A svájci olasz azonban egészen másként látta a történteket, és szerinte nem a stratégiával, hanem az autó tempójával volt a baj. Noha való igaz, hogy a vörös autók pénteki edzéseken látott tempófölénye tovaszállt, Wéber Gábor, az M4 Sport kommentátorának elemzése alapján Leclerc ezzel együtt is képes lehetett volna legalább megküzdeni Verstappennel, ha a Ferrari nem hívja pánikszerűen a bokszba őt a holland második kiállására reagálva, és később a lágy gumikat teszik az autójára. De még az is 20 másodperccel rövidítette volna Leclerc versenyét, ha háromszor áll ki a bokszba, és a közepes-közepes-lágy-lágy stratégiát követi.
A maranellóiak stratégái tehát egyértelműen óriásit hibáztak, Binotto viszont kitartott amellett, hogy nem, és ennélfogva nincs is szükség változtatásra a csapat összetételében.
„Ez nem balszerencse kérdése, és nincs min változtatni. Mindig a folyamatos tanulásról, építkezésről, tapasztalatszerzésről és a készségek fejlesztéséről van szó. Egyértelműen van mit megvizsgálnunk, és meg kell értenünk a miérteket. Viszont, ha megnézem a szezon első felét, nem látok okot a változtatásra.”
„Szerintem egyszerűen orvosolnunk kell, ami ezen a versenyen félresiklott. Meg kell értenünk, ki kell javítanunk, és vissza kell térnünk arra a versenyképes szintre, ahol az ezelőtti futamok során voltunk. Nem látom okát, miért ne tehetnénk ezt meg a következő versenyen” – mondta a Scuderia csapatfőnöke.
Binotto a versenyt „katasztrófának” tituláló, Verstappennel szemben 80 pontos hátrányba kerülő Leclerc-ről is szót ejtett, aki szerinte a nyári szünet alatt képes lesz kipihenni magát, és éhesebben visszatérni a folytatásra.
„Vezérként fontos, hogy a csapat és saját maga építését is lépésről lépésre folytassa, és minden egyes versenyre győzelmi esélyként tekintsen. Együtt nyerünk, és együtt veszítünk. Ez a verseny nem volt valami nagyszerű, de továbbra is rengeteg potenciál van a csapatban. Először arra kell koncentrálnunk, hogy megértsük az okokat, orvosoljuk azokat, majd erősebben térjünk vissza.”
Az idei évben eddig látottak alapján persze igen valószínűtlennek tűnik, hogy a 12 futam során elkövetett három jelentős stratégiai hiba (Monaco, Silverstone, Hungaroring) után a Ferrari a hátralevő 9 futam során tökéletesen működjön ezen a téren, és akkor a lassú kerékcserékről és megbízhatósági problémákról még nem is beszéltünk.