2022. december 09. 14:41
KezdőlapF1Az FIA véglegesítette a 2026-os Forma-1-es motorszabályzatot, érkezhet a Porsche

Az FIA véglegesítette a 2026-os Forma-1-es motorszabályzatot, érkezhet a Porsche

-

- Hirdetés -

Az FIA jóváhagyta a 2026-os Forma-1-es erőforrás-szabályzat szövegét, ami viszont megnyitja az utat a Porsche előtt, hogy a Red Bull-lal közösen lépjen be a sorozatba.

Az új szabálycsomagot, amely főként az MGU-H elhagyását és a teljesen fenntartható üzemanyagokra való áttérést jelenti, már több hete egyeztették, de végleges jóváhagyásra várt.

- Hirdetés -

Az irányító testület négy “kulcsfontosságú pillért” jelölt meg a csomag alapjaként, amelyet “az FIA széles körű kutatásának és fejlesztésének eredményeként“, valamint a jelenlegi és a potenciális új erőforrásgyártók közötti együttműködés eredményeként dolgoztak ki. Végül a jelenlegi 1,6 literes V6-os belsőégésű motor specifikációja csökkentett üzemanyag-mennyiséggel nagyrészt megmarad.

Mercedes, Ferrari, Brit Nagydíj
Fotó: LAT Images / Mercedes-AMG Petronas

A várakozásoknak megfelelően elvetették a bonyolult és drága Motor Generator Unit – Heat, azaz az MGU-H rendszert, ami vélhetően azért is fontos volt, hogy a Porsche és az Audi érdekeit szem előtt tartva cselekedjenek.

Több újítás is a Volkswagen-csoportnak kedvez

- Hirdetés -
- Hirdetés -

A “környezeti fenntarthatóság” üzenete is illeszkedik az autóipari konglomerátum igényeihez, mivel az F1 teljesen fenntartható üzemanyagra tér át, miközben a hibrid hajtáslánc elektromos felhasználását 50%-ra – ami 350 kW-nak felel meg – növeli.

A pénzügyi fenntarthatóságot elméletileg a hajtáslánc költségplafonjának bevezetésével fogják érvényesíteni. Ez 2023. január 1-jétől lép életbe, hogy nagyobb sport- és gazdasági egyenlőséget teremtsen.

A limit kisebb mértékű megszegését pénzbüntetésekkel és “kisebb sportbüntetésekkel” fogják kikényszeríteni, míg a súlyosabb szabálysértéseket bajnoki pontlevonással fogják szankcionálni.

A Porsche a Red Bull partnereként érkezne

Christian Horner, a Red Bull főnöke a nyári szünet előtti utolsó futamon, a Magyar Nagydíjon arról beszélt, hogy még hosszas folyamat az, hogy megvizsgálják és megállapítsák, hogy a Porsche és csapata alkalmas-e a feladatra.

Ám máris előkerültek olyan kormányzati dokumentumok, amelyekből kiderül, hogy a spekulált hajtáslánc-partnerség mellett a stuttgarti márka 50%-os részesedést is vásárolna a versenycsapatból.

Christian Horner
Christian Horner | Fotó: Mark Thompson/Getty Images) / Red Bull Content Pool

A Forma-1 növekszik, az elnök pedig elégedett

Az új szabályok WMSC általi jóváhagyásával kapcsolatban az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem, így nyilatkozott: “Az FIA folytatja az innováció és a fenntarthatóság előmozdítását – a teljes motorsport-portfóliónkban -, a 2026-os Forma-1-es erőforrás-szabályzat ennek a küldetésnek a legmarkánsabb példája.

A fejlett erőforrás-technológia bevezetése a szintetikus fenntartható üzemanyagokkal együtt összhangban van azzal a célkitűzésünkkel, hogy előnyöket biztosítsunk a közúti autósok számára, és teljesítsük a 2030-ra kitűzött szén-dioxid-kibocsátásmentes célunkat.

A Forma-1 jelenleg hatalmas növekedésnek örvend, és biztosak vagyunk benne, hogy ezek a szabályok a 2022-es módosításaink által kiváltott izgalomra fognak tudni építeni.

Szeretnék köszönetet mondani az FIA minden, ebben a folyamatban részt vevő vezetőjének és technikai munkatársának a szorgalmukért és elkötelezettségükért, amellyel a Forma-1 összes érdekeltjével együtt dolgoztak ennek megvalósításán.

Szeretném megköszönni a WMSC tagjainknak is, hogy megfontolták és jóváhagyták ezeket a szabályokat.

Friss