2022. december 02. 09:55
KezdőlapF1Hivatalos: az Audi 2026-tól beszáll a Forma-1-be!

Hivatalos: az Audi 2026-tól beszáll a Forma-1-be!

-

- Hirdetés -

A Belga Nagydíj pénteki napjának délelőttjén hosszas találgatások után végre pont került az Audi Forma-1-es érkezésére, a német gyártó ugyanis bejelentette, hogy 2026-ban motorgyártóként érkezik a királykategóriába.

Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a Belga Nagydíj helyszínén tartott sajtótájékoztató keretein belül bejelentette: az Audi 2026-ban motorgyártóként beszáll a Forma-1-be. A már jó ideje biztosra vehető lépéssel a gyártó azért várt egészen mostanáig, mert nem voltak véglegesítve a 2026-os motorszabályok, ám miután bő egy hete az F1 bejelentette azokat, az Audi is lépett.

- Hirdetés -

Azt ugyanakkor nem erősítették meg, hogy melyik csapattal fognak együttműködni, csak azt, hogy 2026-ban motorgyártóként biztosan jelen lesznek Azonban ezzel együtt nagyon valószínű, hogy a Sauberben fognak többségi részesedést vásárolni.

„A motorsport az Audi DNS-ének szerves részét képezi. A Forma-1 globális színpad a márkánknak, és egy nagy kihívást jelentő fejlesztési laboratórium. A nagy teljesítmény és a versengés kombinációja mindig az innováció és a technológiaáramlás hajtóereje volt az iparágunkban. Az új szabályokkal most van itt az ideje annak, hogy ennek mi is részesei legyünk. Végtére is a Forma-1 és az Audi egyaránt világos fenntarthatósági célokat hajszol” – nyilatkozta Duesmann.

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Oliver Hoffmann Audi műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja hozzátette: „A sorozat által a fenntarthatóság érdekében végrehajtott jelentős technológiai ugrások miatt 2026-tól új Forma-1-ről beszélhetünk. A Forma-1 átformálódik, az Audi pedig szeretné aktívan támogatni ezt az utazást. A szoros kapcsolat a Forma-1-es projekt és az Audi AG technikai részlege között lehetővé teszi majd a szinergiákat.”

Az Audi vezetői elárulták azt is, hogy a Neuburgban található központjukban már közel hat hónapja megkezdték a fejlesztési munkát, és már vannak tesztpadjaik az F1-es belső égésű, illetve elektromos motorok, valamint akkumulátorok tesztelésére. Jelenleg 100 fős az F1-es stábjuk, az év végére pedig ez 300 főre bővülhet, miközben addig az épületek és a technikai infrastruktúra is elkészül. A részleget vezérigazgatóként a korábban a Cosworth-nál, a BMW-nél és az FIA-nál is megforduló Adam Baker irányítja vezérigazgatóként.

„Örömmel üdvözlöm az Audit, egy ikonikus autómárkát, úttörőt és technológiai innovátort a Forma-1-ben – nyilatkozta Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, aki 2016 és 2020 között a szintén a Volkswagen-csoporthoz tartozó Lamborghini vezérigazgatója volt. – Ez egy jelentős pillanat a sportágunk számára, ami kiemeli, milyen hatalmas a folyamatosan novekvő erőnk globális platformként. Ez egyben hatalmas elismerés, hogy a 2026-ban érkező, fenntartható üzemanyaggal működő hibrid motorok jelentik a jövőbeli megoldást az autóiparnak. Mindannyian várjuk már, hogy láthassuk az Audi logót a rajtrácson. Hamarosan további részleteket is hallhatunk a jövőbeli terveikről.”

Az Audi egy showcart is elvitt Spába

A sajtótájékoztatón Duesmann és Hoffmann számos kérdést kapott azzal kapcsolatban, hogy melyik csapattal fognak együttműködni, vagy melyikben fognak többségi tulajdonrészt szerezni, ám csak annyit voltak hajlandóak elárulni, hogy nem indítanak 11. istállót, azaz valamelyik jelenlegi gárda lesz a partnerük.

Ami pedig a Porsche érkezését illeti, sajtóhírek szerint ők csak szeptemberben tesznek majd bejelentést. Duesmann ezzel kapcsolatban elmondta, hogy „amennyiben jönnek”, abban az esetben Angliában gyártják majd a motorjaikat. Ezzel mintegy megerősítette, hogy a Porsche a Red Bull partnereként fog beszállni, és az energiaitalosok motorrészlegén fogja építeni az erőforrásait.

Friss