2024. április 26. 16:29

KezdőlapF1Ennyi volt, elszállt a Ferrari minden reménye?

Ennyi volt, elszállt a Ferrari minden reménye?

-

Bár úgy tűnik, hogy a Red Bull Spában látott óriási fölénye nem lesz jellemző a szezon további részére, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke úgy véli, „nincs remény” arra, az ő szenvedésük csak a belgiumi aszfaltcsíknak köszönhető.

A Ferrari hátránya a Belga Nagydíjon 118 pontra nőtt a konstruktőri összetettben, miközben a második helyről a harmadikra visszacsúszó Charles Leclerc már 98 ponttal van lemaradva Max Verstappen mögött az egyéni értékelésben. Nyolc futammal a vége előtt ez már-már reménytelen helyzet a maranellóiaknak a felzárkózásra, különösen úgy, hogy még ők is elismerik, jelenleg a Red Bullé a gyorsabb autó.

Spában alighanem az RB18-as tervezési filozófiája is Verstappenék kezére játszott azzal, hogy az Eau Rouge miatt minden csapat kénytelen jobban megemelni az autója hasmagasságát – Andrew Shovlin, a Mercedes rangidős mérnöke az Auto Motor und Sportnak 5-6 mm-es emelésről beszélt, ami egyáltalán nem elhanyagolható –, a Ferrari küszködése azonban valós volt, és nem csak a Red Bull fölénye nagyította fel.

Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
Leclerc az első körben még Verstappen mögött volt, de a kényszerű kerékcsere után legközelebb már csak a parc fermében láthatta a hollandot Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

Noha Charles Leclerc és Carlos Sainz is hangsúlyozta, hogy Zandvoortban már közelebb lehetnek az energiaitalos csapathoz, Mattia Binotto a következőt felelte arra a kérdésre, hogy ez a lemaradás csak pályaspecifikus volt-e: „Nem, szerintem nincs remény erre. Ezen a hétvégén a köztünk és a Red Bull között levő valós különbséget láthattuk. Visszatekintve, kicsit gyorsabbak voltak Magyarországon, ami egy másfajta, nagy leszoríterőt igénylő pálya. Összességében véve jelenleg a Red Bullé a gyorsabb autó az általános hatékonyságot tekintve, mert Spában erre van szükség az aerodinamika és az erőforrás terén is.”

„Ezen kívül nagyon koptak a gumijaink, aminek az okát meg kell vizsgálnunk. Ezen a téren is erősebbek voltak nálunk. Úgyhogy nem gondolom, hogy ez kivétel lett volna. Gyorsabbak hozzánk képest annál, mint amit reméltem.”

Azt ugyanakkor a csapatfőnök is megerősítette, hogy a soron következő futamokon a Red Bullnak vélhetően nem lesz ekkora a fölénye. „Az egyértelmű, hogy a most látott különbség nem az a különbség, ami a következő futamok során lesz. Spa mindig felnagyítja a különbségeket, mert hosszú pálya, és amikor valaki előnyben van a hatékonyság terén, ez felerősödik és igen nyilvánvalóvá válik egy ilyen pályán.”

Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
A gumikezelés is kifogott rajtuk Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

„Úgyhogy igen, reményeink szerint közelebb leszünk az elkövetkező versenyeken, de továbbra is úgy gondolom, hogy valamivel gyorsabb autójuk van. Ezen a versenyen a gumikopás volt a legnagyobb hatással a teljesítményre. Ezt meg kell értenünk, és a lehető leghamarabb orvosolnunk, mert ez a következő futamokon is fontos lesz” – tekintett előre Binotto, aki vélhetően már amiatt is idegeskedhet, hogy Monzában legalább legyen esélyük a várhatóan ott is rendkívül erős Red Bullok ellen.

Carlos Sainz a futam utáni sajtótájékoztatón már arról beszélt, hogy az Olasz Nagydíjig rá kell jönniük, hogy mi történt az alacsony leszorítóerős tempójukkal, mert Bakuban még gyorsabbak tudtak lenni az időmérőn a Red Bullnál, de Spában már mérföldekre voltak tőlük. A spanyol pilóta szerint a magas leszorítóerőt igénylő Zandvoortban sokkal jobbak lesznek, Monzában pedig a Red Bull valamivel gyorsabb lehet náluk, de reméli, hogy ott már legalább fel tudják velük venni a harcot.

Forrás:Autosport

Friss