Újra Forma-1-es autóba ül Jacques Villeneuve. Az 1997-es világbajnok a jövő héten az Alpine 2021-es modelljét fogja tesztelni Monzában, az Olasz Nagydíj helyszínén.
Joe Saward, veterán Forma-1-es újságíró arról számolt be, hogy az 1997-ben a Williamsszel világbajnoki címet nyerő, az F1-ben 1996 és 2006 között versenyző Jacques Villeneuve ismét F1-es autót fog vezetni, méghozzá az Alpine jóvoltából. Saward szerint az 51 esztendős, jelenleg a paddockban szakértőként és kommentátorként rendszeresen feltűnő kanadai jövő héten, Monzában pattanhat be a 2021-es szezonban használt A521-esbe. „JV már gyakorolt a szimulátorban és izgatott a lehetőség miatt” – írta a brit újságíró. A teszt célja pedig nem más, mint hogy Villeneuve képet kapjon arról, milyen egy modern F1-es autóval száguldani, azaz természetesen nem a kanadai veterán visszatérését készíti elő a francia istálló.
Az Alpine ehelyett jelenleg azon dolgozik, hogy kit ültessen jövőre Esteban Ocon mellé. A Forma-1-es szerződéseket vizsgáló Contract Recognition Board (CRB) mostanra alighanem közölte az FIA-val, hogy az Alpine vagy a McLaren tarthat igényt Oscar Piastrira, de Saward szerint a nyilvánosság csak akkor fog értesülni arról, hogy melyik istálló lett a befutó, amikor a McLaren bejelenti az ausztrál érkezését 2023-ra, vagy az Alpine közli, hogy ki lesz Ocon jövő évi csapattársa.
Merthogy nagyon úgy néz ki, hogy még ha meg is tarthatják Piastrit, akkor sem fogják, a felek között ugyanis a történtek miatt végérvényesen megromlott a kapcsolat. Hogy Piastri helyett kit ültethetnek Fernando Alonso megüresedő helyére, az jó kérdés, és jelenleg elég nehéz megjósolni. A Belga Nagydíj hétvégéjén Pierre Gasly neve került az első helyre a pletykaáradatban, de azon túl, hogy jó teljesítményre képes és francia (ami nem feltétlenül teszi logikus választássá őt, hiszen ahhoz, hogy Franciaországban autókat tudjon eladni az Alpine, már van egy francia versenyzője), ellene szól, hogy nem felhőtlen a viszonya Oconnal.
Joe Saward kiderítette, hogy a nézetkülönbség még 11 éves korukra vezethető vissza, azelőtt ugyanis nemcsak gokartos ellenfelek, de jó barátok is voltak, ám igencsak összevesztek, és bár mindketten profik, nem feltétlenül tudnák félretenni a nézetkülönbségeiket akkor, ha egy csapatban versenyeznének.
A veterán újságíró az Ocon által preferált Mick Schumacher szerződtetését valószínűtlennek tartja, a Forma-2-ben az Alpine juniorjaként versenyző, a múlt hétvégén Belgiumban versenyt nyerő Jack Doohanét viszont el tudná képzelni abban az esetben, ha a MotoGP-legenda Mick Doohan fia az elkövetkező hetekben is folytatja a jó szereplést.
Egy biztos, akármilyen jól is alkalmazkodjon a tavalyi Alpine-hoz, Villeneuve visszatérésére nincs esély.