A Mercedes a spái verseny után közzétett szokásos kérdezz-felelek videójában elárulta, mekkora erők hatottak a hétszeres világbajnokra a Fernando Alonsóval történt ütközés után.
Lewis Hamilton számára már az első körben véget ért a múlt hétvégi Belga Nagydíj, miután a Mercedes versenyzője összeütközött Fernando Alonsóval, amitől annyira megsérült az autója, hogy a csapat nem sokkal ezután a futam feladására utasította. Noha a legnagyobb hangsúlyt az esettel kapcsolatban a spanyol pilóta rádióban elhangzott megjegyzései, illetve Hamilton erre adott reakciója kapta, ennél fontosabb, hogy a hétszeres világbajnok nem sérült meg a balesetben.
Mert bár önmagában nem tűnt nagynak az ütés, amit a levegőbe emelkedő W13-asban az aszfaltra visszaesve elszenvedett – és nem mellesleg tovább is tudott menni, amíg a csapat azt nem mondta neki, hogy álljon félre –, James Vowles, a Mercedes vezető stratégája elárulta, hogy igen nagy erők hatottak Hamiltonra.
When world champions collide 💥#BelgianGP #F1 pic.twitter.com/x0SL4PPG20
— Formula 1 (@F1) August 28, 2022
A baleset
„Nagyon nagy becsapódás volt, 45 G-t mértünk az autóban, ami függőleges irányú ütés esetén nagyon nagy. De [Hamilton] rendben lesz, és Zandvoortban visszatér a küzdelembe. Mindenekelőtt frusztrált volt, mert nagyon gyors autó volt alatta, amivel elérhető lett volna a dobogó. Ő is, mint mindannyian, azért van itt, hogy küzdjön és továbblépjen” – mondta a videóban a szakember.
Ami a sérüléseket illeti, a csapatnak Hollandiába új felfüggesztéselemeket, és akár váltót, valamint erőforrást is vinnie kell. Utóbbi cseréje esetén Hamiltonra hátrasorolásos büntetés vár, mivel a Belgiumban beszerelt egység a harmadik idei V6-osa, és ha az megsérült, nem valószínű, hogy a csapat megkockáztatja versenyen a korábbi két motor valamelyikének bevetését.
„Rengeteg fotó kering a közösségi médiában, amin látszik, hogy milyen magasra emelkedett az autója, és hogyan ért földet. Amit szinte azonnal észrevettünk, hogy szivárog a hűtőfolyadék. Látni is Alonso fedélzeti kamerájából, hogy felé repül a hűtőfolyadék. Ezután a hőmérsékletek gyorsan elkezdtek emelkedni, és ez volt az elsődleges oka annak, hogy félreállítottuk [Hamiltont] a pályán” – ismertette Vowles a kiesés pontos okait.
Lewis switches to Fireman HAM mode 👏#BelgianGP @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/MplrEUfKTQ
— Formula 1 (@F1) August 28, 2022
A hétszeres világbajnok oltja a füstölő Mercedest
Hamilton örül, hogy él
„Majdnem kettétört a hátam a földetérésnél. Nagy ütés volt. Emlékszem, hogy lenéztem az aszfaltra. Eléggé magasra emelkedtem, ezért hálás vagyok, hogy élek és egyben vagyok” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok a verseny után, ami természetesen kicsit túlzóan hat, de mutatja, hogy az autóban ülve sokkal durvább volt az eset, mint az kívülről látszott.
A kocsiban elhelyezett mérőszenzor azonnal be is jelzett, ezért az FIA ilyenkor kötelezően az orvosi központba rendelte Hamiltont kivizsgálásra, ő azonban elsőre nemet mondott, és csak azután jelent meg, hogy a szövetség jelezte a Mercedesnek: ha nem megy el, annak következményei lesznek, és írásos figyelmeztetésben részesítik, amiért nem működött azonnal együtt.