kedd, szeptember 27, 2022
KezdőlapF1A Mercedes nem, Hamilton viszont hibázott a Holland Nagydíjon

A Mercedes nem, Hamilton viszont hibázott a Holland Nagydíjon

-

- Hirdetés -

Lewis Hamilton figyelmetlensége is hozzájárult ahhoz, hogy Max Verstappen ennyire simán megelőzte a Mercedes pilótáját a Holland Nagydíj biztonsági autós fázisa után.

Érdekes részletre derült fény Lewis Hamiltonnal kapcsolatban a Holland Nagydíj után. A verseny alatt úgy tűnt, hogy a hétszeres világbajnoknak a győzelemre is lehet esélye, de előbbi a virtuális biztonsági autós fázis nehezítette a dolgát, majd a rendes Safety Car beküldése szinte minden sansztól megfosztotta. Mint ismert, utóbbi alkalommal a Mercedes nem cserélte le a kerekeit, és kint hagyta a viszonylag új közepes gumikon, miközben csapattársa a második helyről kiállva feltetette a lágy gumikat.

- Hirdetés -

Mivel Max Verstappen is ugyanígy tett, és a Red Bull korábban cselekedett a Mercedesnél, a holland feljött a második helyre, és az újraindításnál azonnal támadhatta Hamiltont. Az előzés végül nagyon sima lett, Verstappen már a célegyenes elején bebújt a hétszeres világbajnok szélárnyékába, a célvonal előtt pedig egy kicsit el is kellett emelje a gázt, nehogy már ekkor megelőzze a Mercedest, hiszen az szabálytalan lett volna.

- Hirdetés -

Verstappen nagyon simán elment Hamilton mellett

Mivel a Red Bull az egész hétvégén a leggyorsabb autó volt az egyenesekben, míg a Mercedes a skála másik végén helyezkedett el, mindenki azt gondolta, egyszerűen ilyen óriási különbség van az RB18-as és a W13-as között. Utólag azonban kiderült, hogy a különbséget Hamilton hibája is növelte, a hétszeres világbajnok ugyanis nem a megfelelő motorüzemmódban lódult meg az újraindítás pillanatában. „Későn váltottam versenyüzemmódba, de az egyenesben már abban voltam. Egyszerűen nagyon gyorsak voltak az egyenesben” – nyilatkozta utólag a 37 esztendős versenyző.

Sajnos az F1TV-n Hamilton fedélzeti kamerájáról az újraindítás előtt és alatt a hátrafelé néző képet adták, így nem látni, hogy mikor kapcsolt a megfelelő üzemmódba, a rádiózásból azonban nagyjából ki lehet következtetni ezt. Peter Bonnington versenymérnök az újraindításhoz közeledve a fülére mondta, hogy „Amikor kialszanak a [Safety Car] lámpák, kapcsolj az ötös Strat-üzemmódba. Használhatod korán az előzés gombot, majd nyomva tartva is a rendelkezésedre áll, amikor úgy érzed.”

Hamilton azonban ezt nem tette meg, ugyanis pont, amikor elkezdett kigyorsítani a 13-as kanyarból, Bonnington még gyorsan szólt annyit, hogy „5-ös motorüzemmód.” Az elrugaszkodás pillanatában tehát a Mercedes mindenképpen teljesítményhátrányban volt Verstappenhez képest, hiszen nem állt rendelkezésre az MGU-K által biztosított 160 lóerős többlet, ami azért nem mindegy.

Safety Car, biztonsági autó, Lewis Hamilton, Mercedes, Holland Nagydíj
A biztonsági autó mögött Hamilton valamiért nem követte az utasításokat Fotó: LAT Images

Ez pedig bőven elég volt ahhoz, hogy bár Verstappen a telemetriai adatok alapján nem kapta el olyan jól az újraindítást, és később lépett a gázra Hamiltonnál, mégis annyira tapadt a Mercedesre, hogy végül bele kellett emeljen a gázba a célvonal előtt, hogy ne előzze meg a riválisát.

Hogy Hamilton miért felejthette el átállítani a kapcsolót, azt egyelőre nem árulta el, de a biztonsági autós fázis alatti rádiózása során rendszerint azzal volt elfoglalva, hogy miért nem tették fel neki a lágy gumikat, és így nem lesz esélye megtartani az első helyet. Lehet, hogy a bosszankodás vonta el a figyelmét?

Akárhogy is volt, az szinte biztosan kijelenthető, hogy enélkül sem nyert volna, mert ha Verstappen rögtön nem is tudja megelőzni, a következő körben, vagy legkésőbb az állítható hátsó szárny használatának engedélyezésekor simán elkapta volna a Red Bull egyenesbeli tempófölényének köszönhetően. A Mercedes ezen a téren tapasztalható hiányossága miatt pedig Toto Wolff szerint az sem változtatott volna a helyzeten, ha Hamiltonnak is felteszik a lágy gumikat, mert az egyenesben egyszerűen nem tudott volna mit kezdeni Verstappennel.

„Meg kell vizsgálnunk, hogy miért nincs meg a tempónk az egyenesben. Az autónknak túl nagy a légellenállása. És amíg ezt nem orvosoljuk, nagyon nehéz lesz harcolni velük az egyenesben, különösen egy olyan pályán, amelyen nehéz előzni. Soha ne mondd, hogy soha, de a valószínűsége, hogy meg tudunk előzni egy Red Bullt, 50%-nál kisebb” – ismerte be a csapatfőnök.

- Hirdetés -
SourceAutosport

Friss