Nem sok jót vetít előre a Forma-1-es Olasz Nagydíjra az, ami a délelőtti Forma-3-as év Forma-2-es versenyen történt. Utóbbin rögtön hatan kiestek az első körben, de később is volt baleset, ami miatt az F3-as futamhoz hasonlóan itt is előkerült a piros zászló.
Egy ideig úgy tűnt, hogy megússzuk nagyobb probléma nélkül az FIA Forma-3-as szezonzáróját, és a bajnoki címért zajló küzdelem jelenti a fő izgalomforrást, a 22 körös verseny 17. körében azonban Kush Maini és Brad Benavides összeütköztek, amikor az indiai versenyző megforgott a második Lesmo-kanyar kijáratán, amerikai kollégája pedig nem tudta elkerülni és belerohant. A baleset nem nézett ki valami jól, mivel Benavides igen nagy erővel csapódott neki Maini autójának, de szerencsére mindkét pilóta sértetlenül szállt ki.
A futamot viszont piros zászlóval megszakították, és már nem is indították újra, miközben a bajnoki éllovas Victor Martinst és másokat is megbüntettek, ami hatalmas fejetlenséget eredményezett, sokáig pedig mindenki csak találgatta, hogy mi lett a verseny végeredménye. Martins végül a büntetésével együtt is bajnok lett.
LAP 17/22 ⚠️ SAFETY CAR ⚠️
Maini and Benavides are OUT of the race
And both drivers are out of the car and OK #ItalianGP #F3Finale pic.twitter.com/LNDchIZDIr
— Formula 3 (@FIAFormula3) September 11, 2022
Maini és Benavides is jól van
A java azonban még csak ezután jött, már ami a baleseteket illeti. Az F2-es mezőny már tegnap bajnokot avatott Felipe Drugovich személyében, de ettől még ugyanolyan lelkesedéssel vágott neki a monzai főversenynek (kivéve Tataian Calderónt, aki tegnapi balesete után orvosi tanácsra nem indult), hogy aztán rögtön az első kör végén hat versenyzőnek kelljen feladnia a küzdelmet.
A bajok az első sikánban kezdődtek, amelyet Ralph Boschung átvágott, majd amikor visszatért, összeért a „szendvicsbe kerülő” Théo Pourchaire-ral. A svájci pilóta ettől azonnal a falnak ment, a francia versenyző pedig megpörgött, majd eltalálta az autóját Olli Caldwell és a visszatérő Luca Ghiotto is. Utóbbi okozta a nagyobb csattanást.
Ezzel azonban még nem volt vége, a második sikánban ugyanis a pole-ból rajtoló, kuplunghiba miatt több pozíciót veszítő Jack Doohan is bajba került, amikor Dennis Hauger irányt váltott előtte a féktávon. Doohan emiatt kénytelen volt jobbra rántani a kormányt, és így a külső íven helyezkedő Logan Sargeantnak nem maradt hely, ami az amerikai és az ausztrál pilóta futamának végét jelentette.
LAP 1/30 ⚠️ SAFETY CAR ⚠️
Drama ensues in the race down to Turn 1 and 2
Boschung and Pourchaire are OUT ❌
Sargeant is OUT ❌
Doohan is slowly making his way back to the pits
All stopped cars have had their drivers exit the car#ItalianGP #F2 pic.twitter.com/V4iyacPRCA
— Formula 2 (@Formula2) September 11, 2022
Miután a balesetek miatt pályára hajtó biztonsági autó kiment, folytatódott a verseny, de csak a hetedik körig, ekkor ugyanis Calan Williams állt bele orral a falba az Ascari-sikánban. A Trident versenyzőjét David Beckmann előzte kívülről, de nem fértek el ketten a kanyarban, az összeérés után Williams autója pedig irányíthatatlanná vált. Mivel javítani kellett a védőfalat, a versenyirányítás jobbnak látta piros zászlóval félbeszakítani a futamot, amit az F3-as versennyel ellentétben végül gond nélkül befejeztek.