szerda, október 5, 2022
KezdőlapF1Teljesen felforgatná az F1-es versenyhétvégéket a sportág vezére

Teljesen felforgatná az F1-es versenyhétvégéket a sportág vezére

-

- Hirdetés -

Forradalmi újításokat akar a Forma-1-es versenyhétvégék menetrendjével és lebonyolításával kapcsolatban Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója, aminek aligha fog mindenki örülni.

Már a sprintfutamok (hivatalosan csak sprintek) tavalyi bevezetése is nagy felzúdulást keltett a hagyományokhoz ragaszkodó F1-es drukkerek körében, ám, ha Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója keresztülviszi mostani ötleteit, az szinte biztosan még nagyobb ellenérzéseket fog kiváltani ezekből a szurkolókból (és feltételezhetően olyanokból is, akiknek a sprintekkel nincs különösebb problémája).

- Hirdetés -

Az olasz sportvezető ugyanis tovább forradalmasítaná a versenyhétvégéket, hogy ezáltal növelje a show-t. A Corriere della Serrának nyilatkozó Domenicali kifejtette, hogy vannak ötletei a sprinfutamos hétvégékre, mivel úgy érzi, „kötelességük” kipróbálni egy, a csapatok által korábban leszavazott változtatást.

„Meg kell próbálni bevezetni új ötleteket. Mindig rengeteg a kifogás, hogy miért ne tegyük, de ez egy életfilozófia. A puristák mindig fel fogják húzni az orrukat, de az évek során az F1 tucatnyi alkalommal változtatott az időmérőn. Nem lehet tovább halogatni a még több show szükségességét” – nyilatkozta az 57 esztendős menedzser.

- Hirdetés -

„Egy normális versenyhétvégén, amelyen pénteken első és második szabadedzést rendeznek, minden edzésért pontokat kellene osztani, vagy egyetlen időmérős körnek, vagy egy külön időmérőnek kellene dönteni egy rövidebb szombati verseny rajtrácsáról a harmadik szabadedzés helyett, és ezen a futamon talán be kellene vezetni a fordított rajtrácsot” – vezette elő az új ötleteket.

Michael Schumacher, Bahreini Nagydíj, 2005
Legutóbb 2005-ben volt egykörös időmérő a Forma-1-ben Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Domenicali ezzel visszahozná az F1-ben 2003 és 2005 között alkalmazott egykörös kvalifikációt, amelyen minden pilótának egyetlen mért kör állt a rendelkezésére, amelyet meghatározott sorrendben teljesítettek. Amennyiben ez, vagy egy teljesen különálló időmérő lenne a harmadik szabadedzés helyén, az megoldaná azt a problémát, hogy mivel a sprintes hétvégéken már a pénteki időmérő kezdetével életbe lép a parc fermé-szabály – azaz a csapatok innentől kezdve csak az első szárny dőlésszögén és a guminyomáson változtathatnak –, gyakorlatilag teljesen haszontalanná válik a szombati gyakorlás.

Ami pedig a fordított rajtrácsot illeti, Domenicali szerint ez azért működne, mert az Olasz Nagydíjhoz hasonló versenyhétvégékén – amikor több versenyző is büntetést kap erőforráselemek cseréje miatt – is látszik, hogy jót tesz a show-nak, ha a toppilóták hátulról rajtolnak.

„Rengeteg dolgot megvitatunk. Sokan mondanak nemet, de olykor látjuk annak a szépségét, ha megkeverednek a kártyák a versenyre, mert több lesz az előzés. Kötelességünk kipróbálni [a fordított rajtrácsot]” – szögezte le.

Domenicalinak aligha lesz könnyű átvinni ezeket a változtatásokat az összes csapaton. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke korábban például azt mondta, hogy a más sorozatokban előszeretettel alkalmazott fordított rajtrács olyasmi, „aminek a Forma-1-ben a közelébe sem szabad mennünk.”

- Hirdetés -

Friss