Amennyiben nem kötelezné őket szabály, az eddigi sorminta alapján vélhetően folytatódna a maranellóiak 46 éve tartó sorozata, amely 2022. október 21-én végül megszakad.
Miután Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója már a Magyar Nagydíj során megerősítette, hogy mindkét, kötelezően fiatalok számára fenntartott alkalommal akadémiájának egyik juniorja, Robert Svarcman fogja vezetni az F1-75-öst első szabadedzésen, Mattia Binotto Monzában elárulta, hogy az izraeli színekben versenyző orosz az USA és az Abu-dzabi Nagydíjon ülhet autóba. Svarcman így közel két évvel eredetileg tervezett bemutatkozása után léphet. pályára először versenyhétvégén, a Ferrari ugyanis szerette volna őt kipróbálni a Haasban a 2020-as Abu-dzabi Nagydíj első edzésén, de mivel az Eifel Nagydíj pénteki napját törölték a köd miatt, a tervek szerint ott debütáló Mick Schumacher kapta meg ezt a helyet.
Binotto egyébként az egekig magasztalta a 2021-es Forma-2-es szezon második helyezettjét, aki szerinte „nagyon-nagyon gyors” F1-es autóban, és „megérdemelne egy ülést” a mezőnyben. A csapattal már több alkalommal tesztelő, a 2022-es autót a valóságban először majd csak Austinban kipróbáló versenyző szerepeltetése azonban nemcsak azért lesz érdekes, hogy megnézzük, mire képes Charles Leclerc és/vagy Carlos Sainz mellett, hanem azért is, mert 1976 óta most fog először előfordulni, hogy a Scuderia kettőnél több pilótát ültet autóba egy nagydíjhétvégén.
Mindez azt figyelembe véve is meglepő, hogy az F1-es csapatoknak 2003 óta van lehetősége a nagydíjak pénteki edzésnapján harmadik pilótát szerepeltetni, az első évet leszámítva – amikor a versenyhétvégéken kívüli tesztkorlátozás fejében lehetett csak ezt megtenni, ezzel viszont a Scuderia nem élt – a Ferrari pedig 2007 óta élhetne ezzel, mivel 2004-től 2006-ig csak az előző évi konstruktőri pontversenyben a negyediknél rosszabb helyen végző csapatok indíthattak harmadik autót pénteken.
A Scuderia azonban egyszer sem dobta ily módon mélyvízbe valamelyik fiatalját, helyette inkább versenyen kívüli teszteken, nagydíjhétvégéken pedig legfeljebb valamelyik partnercsapat autójában tette próbára az aktuális pilótát.
Ahhoz, persze, hogy 1976 óta egészen mostanáig fennmaradjon ez a sorozat, az is kellett, hogy egyszer se legyen szükség valamelyik pilóta versenyhétvége közbeni lecserélésére betegség vagy baleset miatt, így mondhatjuk, hogy a szerencse is közrejátszott.
És, hogy mikor neveztek a maranellóiak legutóbb kettőnél több versenyzőt? Egészen pontosan az 1976-os Olasz Nagydíjon. Ez volt az a verseny, amelyen a Nürburgringen bő egy hónappal azelőtt kis híján életét vesztő, súlyos égési sérüléseket szenvedő Niki Lauda visszatért, a Ferrari azonban az Osztrák és a Holland Nagydíjon őt helyettesítő Carlos Reutemannt is készenlétbe helyezte arra az esetre, ha Lauda nem lenne képes vezetni. A második vb-címére hajtó osztrák végül vállalta az indulást, de mivel akkoriban a szabályok még megengedték, hogy egy csapat három autóval nevezzen, a Ferrari Reutemannt is elindította a versenyen. A komoly fájdalmakkal versenyző Laudát végül a negyedik, míg Reutemannt a kilencedik, Lauda állandó csapattársát, Clay Regazzonit pedig a második helyen intették le.
12 Sep 1976: Niki Lauda finishes P4 in #Monza just 6 weeks after his horrific Nurburgring crash #OnThisDay #F1 pic.twitter.com/2r55pI6fL0
— Formula 1 (@F1) September 12, 2015
Lauda az 1976-os Olasz Nagydíjon
Hasonlóra egyébként az 1977-es Kanadai Nagydíjon is sor kerülhetett volna, mert az olaszok a frissen szerződtetett Gilles Villeneuve-öt is nevezték, hogy még az 1978-as szezon előtt lehetőséget adjanak neki a ferraris bemutatkozásra. A kanadai el is indult a hazai versenyén, amelyen végül 12. lett, az 1978-ra a Brabhamhez már aláírt Lauda azonban összeveszett a Ferrarival, és a hétvége előtt elhagyta a csapatot, így végül így is csak két Ferrari versenyzett.