A Forma-1-ben 1991 és 2001 között versenyző, ez alatt két világbajnoki címet nyerő Mika Häkkinen a GP Racing magazin októberi számában idézte fel élete első F1-es tesztjét, amelyen kissé megijesztette a Benetton istálló szerelőit.
Mika Häkkinen 1991-ben, a Lotus színeiben debütált a Forma-1-ben, ám előtte 1990-ben a Benettonnal tesztelt először. A finn pilóta abban az évben 17 versenyből 10-et megnyerve lett brit Forma-3-as bajnok – 11 alkalommal indult pole-ból –, a tesztet pedig ennek a szereplésnek köszönhette. Jól is sikerült az ismerkedés a Benetton B190-essel, olyannyira, hogy még a szerelőkre is ráhozta a frászt.
„Az egy szuperizgalmas nap volt. Az adta meg a lehetőséget 1990-ben a Benetton tesztelésére a silverstone-i déli nyomvonalon, hogy Forma-3-as futamot nyertem Angliában. A fejemben én voltam a világ legjobb pilótája, tele önbizalommal, miközben mindenki azt mondta, »Legyél óvatos, ez egy Forma-1-es autó«. Én viszont azt gondoltam, »Kizárt dolog, hogy óvatos legyek!«” – idézte fel a történteket 1998 és 1999 világbajnoka a GP Racingnek.
„Van egy hosszú egyenes egy szupergyors jobbkanyarral a végén, ami mögött ott van a déli nyomvonalhoz használt paddock. Csak egy korlát van a pálya és a szerelők között, akik téged figyelnek. Megtettem az installációs körömet, utána pedig már padlógázzal száguldottam abban az egyenesben. Teljes erővel, mert az autó nagyon jónak érződött. És egyszer csak láttam, ahogy a szerelők elkezdenek elszaladni. Azt gondolták, hogy ez az őrült fickó bele fog rohanni a paddockba.”
Mindez azonban egyáltalán nem zavarta a csapatot, sőt. „Az időm körről körre javult. Egyszer megpördültem, de nem az én hibám volt. Bementem a bokszba és közöltem, hogy valami nem stimmel az autóval, mire azt mondták, »Igen, tudjuk.« Nagyon elégedettek voltak azzal, hogy felismertem, valami nincs rendben. Egyszerűen csak egy gyönyörű nap volt, és nagyon fontos nekem. Peter Collins volt a csapatmenedzser, és amikor 1991-től átvette a Lotust, akkor velük debütáltam a Forma-1-ben.”
🇫🇮 Mika Häkkinen
🇬🇧 Benetton B1891990 / test drive / @SilverstoneUK pic.twitter.com/mUEQZCSQx3
— EifelRoNaldo (@eifelronaldo) July 16, 2022
Az első teszt a Benettonnal
Häkkinen élete első F1-es futamát, az 1991-es USA Nagydíjat is felidézte. A Phoenix-i betontengerben a 13. rajtkockát szerezte meg, de a 81 körből csak 59-et tett meg, mielőtt motorhiba miatt kiesett. De nem csak emiatt maradt számára emlékezetes az a futam.
„A verseny felénél egyszer csak lejött a kormány a helyéről. Természetesen manuális váltót használtunk, és elég huplis volt a pálya, úgyhogy csúszkáltam, és egy kicsit lekoccoltam a falat. Végül sikerült visszajutnom a bokszba egy másik kormánykerékért, de az egyetlen tartalék a csapattársamé, Julian Bailey-é volt, és ő másfajta gombkiosztást használt. Nekem nagy kezeim voltak, és minden egyes bal kanyarban megnyomtam az itató gombját. Minden körben kis híján megfulladtam.”
„Mivel ez volt az első F1-es versenyem, úgy éreztem, hogy soha nem fog véget érni. A Lotus nagyon nehéz volt, nagyjából 40 kg-mal nehezebb a súlyhatárnál, és úgy éreztem, hogy ez a futam örökké fog tartani. Nagyon elfáradtam. Belenéztem a tükörbe, és azt gondoltam, »Ez a verseny olyan hosszú, hogy már megy le a nap. Elképesztő«. De az autó égett, úgyhogy elég drámai első futam volt” – emlékezett a kétszeres világbajnok.