2022. december 03. 11:02
KezdőlapF1Új rekordot állít fel az F1-be igazoló világbajnok

Új rekordot állít fel az F1-be igazoló világbajnok

-

- Hirdetés -

Az Alpha Tauri a Japán Nagydíj hétvégéjén bejelentette, hogy az Alpine-hoz távozó Pierre Gasly helyére leszerződtette a Williams színeiben az idei Olasz Nagydíjon debütáló Nyck de Vries-t, amivel létrejött minden idők legalacsonyabb F1-es pilótapárosa.

A Monzában a Williamsszel debütáló, a grove-i istállóé mellett az Alpine 2023-as ülésére is esélyesnek tartott Nyck de Vries végül az Alpha Tauri versenyzője lesz jövőre. A 2019-ben Forma-2-es bajnoki címet, tavaly pedig Formula E világbajnoki címet nyerő holland Pierre Gasly helyét veszi át a Red Bull testvércsapatában, érkezésével pedig eldőlt, hogy jövőre Cunoda Jukival minden idők legalacsonyabb pilótapárosát fogják alkotni.

- Hirdetés -

Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint eddig a Super Aguri 2008-as kettőse, a csapat megszűnéséig abban az évben négy futamon induló Szato Takuma–Anthony Davidson duó tartotta a rekordot. Szato 164, Davidson pedig 163 centi “magas”, azaz ketten együtt 327 centisek. A 159 centis Cunoda és a 167 centis de Vries együttes magassága viszont csak 326 centi, azaz egy centiméterrel új rekord.

A japán és a holland pilóta bánatára ugyanakkor nem sokra mennek azzal, hogy alacsonyak, az F1-ben 2019 óta érvényben levő súlyszabályok ugyanis semlegesítették a könnyű versenyzők előnyét, akik esetében azelőtt a csapatok kedvük szerint játszhattak a ballasztokkal, így még ha a pilóta és az autó együttesen nem is volt könnyebb, mint egy magasabb versenyző és autó kombinációja, jobb súlyelosztással rendelkezett. Azokról az esetekről nem is beszélve, amikor egy csapat nem tudta letornázni az autó súlyát az alsó határra. Ilyenkor értelemszerűen egy könnyebb pilóta még nagyobb előnyt jelentett.

- Hirdetés -
- Hirdetés -

De Vries már túl van az üléspróbán Fanezában, de az USA Nagydíj első szabadedzésén még a Mercedesszel lesz jelenése

De Vries-től rögtön sokat várnak

Ami a holland versenyző teljesítményét illeti, a formaautózásban és a sportautózásban szerzett tapasztalata messze túlmutat egy átlagos F1-es újoncén, monzai debütálásakor pedig bizonyította, hogy nem nagyon van szüksége tanulóidőre. Ezért Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója és juniorprogramjának irányítója is úgy áll újdonsült pilótájához, mint olyan versenyzőhöz, aki az első perctől fogva utat mutathat az Alpha Taurinak.

„Abszolút úgy gondolom, hogy képes a csapat vezérévé válni. Juki [Cunoda] még mindig fiatal, és nincs meg a kellő tapasztalata technikai téren, úgyhogy Nyck vezetheti a csapatot. Meglátjuk, hogy ez a gyakorlatban hogyan fog működni jövőre, de a tapasztalata és a személyisége alapján Nyck-nek kell lennie a vezérnek” – nyilatkozta Marko a Motorsport holland kiadásának.

Friss