2022. december 03. 09:30
KezdőlapF1Hatalmasat bukott a Mercedes korábbi tesztpilótája, úgy kellett kiszabadítani az autóból

Hatalmasat bukott a Mercedes korábbi tesztpilótája, úgy kellett kiszabadítani az autóból

-

- Hirdetés -

Újabb komoly baleset történt egy harmadik generációs Formula-E autó tesztelése közben.

Hatalmasat balesetet szenvedett Sam Bird, a Mercedes korábbi Forma-1-es teszt- és tartalékpilótája, miközben a Formula E következő generációs autóját tesztelte Spanyolországban.

- Hirdetés -

A Mercedeshez annak juniorjaként 2010-ben csatlakozó, majd éveken át a csapatot erősítő versenyző egyedüli pilótaként tesztelt a katalóniai L’Ametlla de Marban található Calafat versenypályán, amely a Formula E csapatok egyik kedvelt teszthelyszíne, mivel a különböző konfigurációin remekül lehet szimulálni az elektromos széria által látogatott szűk utcai pályákat.

A The-Race.com értesülései szerint a még október 13-án történt balesetet egyelőre ismeretlen eredetű műszaki probléma okozta, ami miatt Bird nem tudta lelassítani a Jaguart a becsapódás előtt. A 35 esztendős pilótát a pálya biztonsági csapata, illetve a Jaguar-istálló tagjai csak közös erőfeszítéssel tudták kiszabadítani a roncsból, de szerencsére sérülések nélkül megúszta az esetet.

- Hirdetés -
- Hirdetés -

A Jaguar közleményben csak annyit mondott, hogy most alapos vizsgálatot folytatnak a baleset okairól, és amíg nem állnak a rendelkezésükre tények, nem mondanak többet.

Ez volt az első alkalom, hogy Bird tesztelte a Formula E következő, összességében 9. szezonjában debütáló Gen3-as versenyautót, amelynek ez legalább a harmadik súlyos balesete, mióta valamivel kevesebb mint egy évvel ezelőtt megkezdték a tesztelését.

Az idén már az Alfa Romeo 2023-as F1-es tartalékja, a 19 esztendős Théo Pourchaire is megúszott egy nagy bukást a Calafat-pályán, amikor az autójával együtt átrepült a védőkorláton és a bokrok között landolt, júliusban pedig Oliver Rowland szerzett zúzódásokat, amikor a Mallory Parkban törte össze a Mahindrát.

Formula E, Gen3
A harmadik generációs FE-autó Fotó: Formula E

Az új generációs autók erősebbek az elődeiknél, és közel 320 km/h-s tempóra is képesek, ezért értelemszerűen nagyobbat is lehet esni velük. A balesetek ugyanakkor nem ugyanazon okra vezethetőek vissza. Pourchaire bukását az FIA közlése szerint „az autó és az akkumulátor közötti kommunikáció megszakadása” okozta, amit azóta kiküszöböltek.

A gyártóknak a jövő hónapban esedékes FIA-homologizációig van lehetőségük fejleszteni és megtalálni a több újítást tartalmazó Gen3-as autójuk optimális megoldásait. Ezután decemberben már kollektív teszten vesz részt a mezőny Valenciában, majd január közepén, Mexikóban már kezdődik is a 2023-as szezon.

Friss