Amennyiben elterjed, alapjaiban változtathatja meg az F1 és a teljes motorsport-szponzorációt az az újítás, amelyet a McLaren az USA Nagydíj pénteki szabadedzésein fog először használni.
A McLaren az utóbbi években rendre az élen jár a marketingmegoldások terén, most pedig nagy dobásra készül. Az akár az F1-es szponzoráció jövőjét a feje tetejére állítani képes újítást az USA Nagydíj pénteki edzésein próbálja ki először a csapat. Hogy miről van szó? Az istálló a pilótafülke két oldalán kijelzőket helyez el, amelyeknek köszönhetően akár menet közben változtatható az aktuálisan rajtuk szereplő szponzorlogó vagy felirat.
A fedélzeti kamerák számára kiemelt helyen levő panelek a brit Seamless Digital-lal közösen fejlesztették ki, és egyelőre az idei szezon utolsó négy versenyének pénteki edzésein lesznek használatban.
A motorsportoban még senki nem próbálkozott ilyesmivel, a McLaren tehát úttörőnek számít, és a céggel kötött megállapodás értelmében nemcsak az F1-ben, hanem más motorsport-tevékenységeikben is bevethetik a dinamikusan változó paneleket, amelyek fejlesztése évek óta zajlik, de csak most jutottak el a technológiával oda, hogy egy F1-es autón is kipróbálhassák, és ne legyen például túlságosan nehéz az elem.
Forradalmat hozhat
Noha ez még csak egy apró lépés, ám Louise McEwan, a McLaren márka és marketingigazgatója szerint annál fontosabb, ami hosszú távon forradalmasíthatja a szponzorációt a motorsportban.
„Örülünk, ohgy a Seamless Digital-lal együtt dolgozva bemutathatjuk az egyik legizgalmasabb innovációt a digitális reklámozás technológiájában. Az, hogy képesek vagyunk különböző márkák megjelenését rotálni az autóinkon, alapjaiban változtatja meg a szponzorációt, és kíváncsian várjuk, hogy milyen hatása lesz ennek a szélesebb iparra.”
Ok guys, what do you make of this digital bodywork/helmet? Can change messages/brands mid-race etc. Pretty cool. pic.twitter.com/eYrfGf2K1i
— Ben Hunt (@benjhunt) October 20, 2022
Így működik
Mark Turner, a Seamless Digital alapítója és vezérigazgatója úgy véli, a motorsport-marketing jövőjét láthatjuk most, és az, hogy valós időben változhatnak a szponzorfeliratok egy autón, nagyobb rugalmasságot és értéket ad majd a csapatoknak és partnereiknek. „A technológiánk több kreatív lehetőséget kínál a márkáknak az adott helyzetben releváns üzenetek közvetítésére. A McLaren személyében megtaláltuk a tökéletes partnert, amely osztozik az ambíciónkban és az innovációra törekvésben, és a szakít a hagyományokkal, mint a technológiai terület úttörője.”
Turner hozzátette, hogy azzal, hogy a technológiájuk egy F1-es autón is működik, egyből a legnehezebb akadályt ugrották meg, és a jövőben nemcsak a motorsportban, hanem a golfban, más amerikai sportokban, és végül szélesebb körben is elterjedhet ez a fajta reklámozási forma.
A McLaren ráadásul egy sisakot is bemutatott, amelyen ugyanilyen, változtatható panel van. Hogy ezt valamelyik pilóta viselni fogja-e a pénteki edzéseken, vagy csak bemutató darab, az egyelőre nem világos. Íme:
F1 in 2014: You can change your helmet design once a year. Once. That’s it 😤
F1 in 2022: Change your helmet design every other corner for all we care 😅
📹 x @A_S12 #F1 #USGP #Autosport pic.twitter.com/F1r0yHw0Lh
— Autosport (@autosport) October 20, 2022