Andrew Shovlin, a Mercedes Forma-1-es istállójának mérnökigazgatója elárulta, hogy valójában nem azért mellőzték új fejlesztésű első szárnyuk használatát az USA Nagydíjon, mint amit mindenki gondolt, ezért a Mexikói Nagydíjon már használni fogják az elemet.
Új fejlesztésű első szárnyat vitt a Mercedes Austinba, ám végül nem használták azt az időmérőn és a versenyen. A szárnyon eddig nem látott részletek jelentek meg, ami után legalább egy rivális csapat tisztázásért fordult az FIA-hoz. A Mercedes végül nem használta a szárnyat szombaton és vasárnap sem, ami után elterjedt a paddockban, hogy egy esetleges óvástól tartottak.
Andrew Shovlin, az istálló mérnökigazgatója azonban a csapat szokásos kérdezz-felelek videójában egészen más magyarázattal szolgált. „Azért nem használtuk a szárnyat Austinban, mert csak egy darab állt belőle rendelkezésre, ezért, ha megsérült volna az időmérőn, akkor annak az autónak a bokszutcából kellett volna kezdenie a versenyt” – magyarázta Shovlin arra a szabályra utalva, hogy parc fermé alatt a sérült alkatrészeket is csak a sérült elemmel megegyező specifikációjú tartalék darabbal lehet pótolni, máskülönben automatikusan bokszutcai rajt a büntetés.
Mexikóra viszont elkészül egy második szárny is, amit a csapat a pénteki szabadedzéseken ismét felhelyez majd, hogy folytassák az Austinban elkezdett kiértékelést. „Amennyiben sikeresnek bizonyul a teszt, az időmérőn és a versenyen is használni fogjuk” – jelentette ki Shovlin.
A zúgolódás a szárnyon található apró kis függőleges „fogak” miatt volt, mert ezek a szabályok egy kiskapuját használják ki. „Van érvünk mellette, az viszont már más kérdés, hogy akarjuk-e használni” – tette hozzá Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója.
A szóban forgó szárny:
Andrew Shovlin on Mercedes' new front wing: "We will run that wing in Mexico on the Friday, and the plan, at this stage, is to race that wing." pic.twitter.com/P8AsuK0qup
— Mercedes-AMG F1 News ✇ (@MercedesNewsUK) October 26, 2022