2024. április 20. 16:25

KezdőlapF1Alonso már Abu-Dzabiban debütál az Aston Martinban - dührohama után kiosztotta az...

Alonso már Abu-Dzabiban debütál az Aston Martinban – dührohama után kiosztotta az Alpine-t

-

Fernando Alonso a tervezettnél korábban próbálhatja ki az Aston Martint, a Mexikói Nagydíjon elszenvedett kiesése után pedig vélhetően már alig várja, hogy elhagyhassa az Alpine-t.

Nem kímélte csapatát a Mexikói Nagydíjat motorhiba miatt feladni kénytelen Fernando Alonso. A kétszeres világbajnok jó úton haladt afelé, hogy a középmezőny legjobbja legyen, de az erőforrásából előbb elszállt egy henger, majd miután többen is megelőzték, a motor a célegyenes végén kilehelte a lelkét. Alonos a bukótérbe parkolt, majd kiszállva dühöngött és csapkodott egy sort, végül pedig a korlátra borult. Mire visszatért a paddockba és az újságírók elé állt, már lenyugodott, és inkább az látszott rajta, hogy csak a centit vágja, és már az Aston Martinhoz csatlakozásra tekint előre. „Nincs értelme ismét erről beszélni. Már csak két futam van hátra, és utána új fejezet kezdődik” – mondta az F1 TV riporterének.

Alonso kiesése

„A 14-es autónak mindig megbízhatósági problémái vannak – utalt arra, hogy sokkal többször romlik el az ő autója, mint a csapattársáé. – Húsz körrel a vége előtt elveszítettem egy hengert, úgyhogy öt hengerrel mentem, ami 20%-al kevesebb motorerőt jelent. Húsz másodperccel vezettem a McLarenek és a csapattársam előtt (Oconnal szemben valójában 10, Norrisszal szemben pedig 13 másodperc körüli volt a legnagyobb előnye – a szerk.). Úgyhogy azt gondolom, addig a pontig kivételes versenyt futottunk. Az ittenit és az austinit értékelem a két legjobb versenyemnek a tempót tekintve. Jobb volt, hogy a végén így felrobbant a motor, és megállítottuk az autót, és nem kellett többé olyan köröket mennem.”

A dühroham és a korlátra borulás a nézőtérről:

„60 pontot veszítettem az idén, ahhoz hozzájön hat, ami már 66. És nyilván a többiek ilyenkor profitálnak, és mindenki kettővel többet szerez, mint kellene. De igen, bámulatos, hogy minden versenyen egy-két autó esik ki, és a 14-es autó mindig köztük van. Öt motorom durrant el ebben az évben. Ott volt az időmérős probléma Ausztráliában, Ausztriában pedig el sem tudtam rajtolni, mert minden elsötétült. 19 futam alatt a versenyek nagyjából felén nem szereztük meg a megérdemelt pontokat, de most már semmit nem tehetünk.”

Alonso idei műszaki hibái

  • Bahrein – motorhiba
  • Szaúd-Arábia – motorhiba (első kiesés)
  • Ausztrália – hidraulikai probléma az időmérőn
  • Kanada – motorhiba
  • Ausztria – elektronikai probléma a sprintfutamon (el sem tud rajtolni)
  • Monza – motorhiba (második kiesés emiatt)
  • Szingapúr – motorhiba (harmadik kiesés emiatt)
  • Mexikó – motorhiba (negyedik kiesés emiatt)

Alonso mostani vesszőfutását a McLaren-Hondával bemutatott szenvedéshez hasonlította, de ismét kiemelte, hogy most mindig csak az ő autója romlik el.

„Az első hondás évben az év végére 72 rajthelynyi büntetést gyűjtöttünk össze, vagy valami ilyesmi. De a Hondánál mindkét autó megállt, az idén viszont csak a 14-es. A motor nem képes befejezni a versenyeket. Nem lehet balszerencséről beszélni, amikor hat-hét motort kell felhasználni egy szezonban, és továbbra sem fejezzük be a versenyeket. Lesz dolguk a télen. Remélhetőleg nem túl sok, de meglátjuk.”

Fernand Alonso, Alpine, Mexikói Nagydíj
Már csak két futama van az Alpine-nal Fotó: Andy Hone / LAT Images / Pirelli

Már Abu-dzabiban vezetheti az Aston Martint

Eddig az tűnt valószínűnek, hogy miután Alonsónak az idei év végén lejár a szerződése az Alpine-nal, leghamarabb jövőre csatlakozhat új csapatához, és majd a februári szezon előtti gumiteszten próbálhatja ki először az Aston Martint. Az Autosport azonban megtudta, hogy már az idei szezonzárót követő abu-dzabi gumiteszten sor kerülhet erre, és ehhez Alonsónak kellett engedélyt kérnie az Alpine-tól, amit meg is kapott, azaz az Aston Martin közvetlenül nem érintett.

Amikor megkérdezték a spanyolt, hogy mi segített neki elérni ezt, mosolyogva csak annyit mondott: „Mindig én alakítom a saját sorsomat.”

A várakozások szerint Alonso fél napot tesztelheti majd a Pirelli 2023-as gumijait az AMR22-essel Abu-Dzabiban, míg a másik fél nap Lance Strollé, jövő évi csapattársáé lesz.

Eközben mások is debütálnak új csapatukban a szezonzáró után: Nyck de Vries az Alpha Taurival lép majd pályára, Pierre Gasly pedig várhatóan az Alpine-nal fog tesztelni, illetve az is terítéken van, hogy Oscar Piastri, az Alpine jelenlegi tartalékja bemutatkozik a McLarenben. Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke az Autosportnak elmondta, hogy jelenleg még a jogi csapatuk vizsgálja az őket kikosarazó ausztrál korai elengedésének lehetőségeit.


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss