Carlos Sainz a Mexikói Nagydíj időmérő edzése és a verseny után is külső segítséget kellett igénybe vegyen ahhoz, hogy kényelmesen szállhasson ki a Ferrarijából, ám az elterjedő nézőponttal ellentétben semmilyen biztonsági kockázata nem volt a beragadó fejtámaszának.
Az időmérő edzés és a verseny után is segítséggel tudott csak kiszállni Ferrarijából Carlos Sainz, de nem azért, mert annyira kimerült volna, hanem mert egyik alkalommal sem tudta eltávolítani a fejtámaszt. A kvalifikáció után végül az FIA egyik embere segített neki, a versenyt követően pedig az egyik szerelője, de még neki is bíbelődnie kellett egy kicsit a fejtámasz rögzítőjével.
A verseny utáni eset:
That’s… not great
Luckily that was after the race and not during an incident 😐pic.twitter.com/DpwdSdPfYr
— Dan – EngineMode11 (@EngineMode11) October 31, 2022
Ám még mielőtt azt gondolnánk, hogy mindez súlyos biztonsági kockázatokat vet fel (a közösségi médiában több helyen is ezzel a felütéssel osztották meg a videókat), mondván egy balesetben kigyulladó autóból nem tudott volna kiugrani a spanyol, le kell szögezni, hogy a versenyzők simán ki tudnak, és ki is kell tudjanak szállni az autójukból úgy, hogy a fejtámasz a helyén van, annak eltávolítása mindössze kényelmi szempontokat szolgál, hiszen így nem kell a testüket kissé kicsavarva átpréselni magukat a pilótafülke résén.
Sainz egyébként ausztriai motorhibájakor szemléltette is, hogy mennyire könnyű a fejtámasz eltávolítás nélkül kiszállnia, hiszen az égő Ferrariban ülve természetesen már nem kezdett el ezzel bíbelődni.