Miután visszavonult a Forma-1-ből, Eddie Irvine eljátszott a gondolattal, hogy esetleg raliversenyzőnek áll, de miután beült Colin McRae mellé, hamar elvetette ezt az ötletet.
Az 1999-es szezonban a világbajnoki címtől karnyújtásnyi távolságra kerülő, de végül arról lemaradó Eddie Irvine a ferraris évei után még három szezont lehúzott a Jaguarban, mielőtt a 2002-es idény végén szögre akasztotta a sisakját. A szókimondó ír élete egyik legjobb élménye azonban még várt rá, 2002 novemberében, a Brit Rally előtt ugyanis beülhetett a legendás Colin McRae mellé.
Eredetileg úgy volt, hogy Irvine vezetheti is a Ford Focus WRC-t, de a csapat ezt végül nem hagyta jóvá, mert attól tartottak, hogy az ír kárt tenne az autóban a szezonzáró verseny előtt. Ám végül nem is bánta, hogy nem ülhetett volán mögé, McRae ugyanis úgy megautóztatta, hogy utána alig jutott szóhoz.
„Repültem vadászgépen a Red Arrows-al (a Királyi Légierő műrepülő csapata – a szerk.) és pattogtam a tengeren szupergyors versenyhajókban, de semmi sem fogható ahhoz az élményhez, amit Colin mellett ülve átéltem – nyilatkozta az ír a The Sunnak. – Egészen elképesztő volt, és teljesen őszintén mondom, be kell vallanom, hogy az élmény jobb volt, mint a szex. Soha életemben nem éreztem magam ennyire felpezsdülve. Amikor először elindultunk, nem voltam benne biztos, hogy élvezem, vagy sem, mert egyfolytában arra gondoltam hogy »Ez őrültség«. Csak hálás voltam, amikor megálltunk.”
Irvine pedig akkor és ott eldöntötte, hogy lemond a ralis terveiről. „Miután láttam, hogy Colin hogyan kezeli az autót, nem lett volna értelme, mert olyan messze lettem volna a legjobbaktól. Olykor az autó mind a négy kereke a levegőben volt, máskor pedig kilinccsel előre mentünk közel 100 mph-s (160 km/h) tempóval. Tudtam, hogy Colin jó, de most egyértelműen még többre tartom. Biztos, hogy nem áll szándékomban profi raliversenyzőnek szegődni.”
Az esetről sajnos nem készült felvétel, de Irvine-nak valami ilyesmiben volt része: