2022. december 02. 11:39
KezdőlapF1Sorra veri át ügyfeleit az F1 legnagyobb relikvia-értékesítő weboldala?

Sorra veri át ügyfeleit az F1 legnagyobb relikvia-értékesítő weboldala?

-

- Hirdetés -

Egyes rajongók rengeteg pénzt fizetnek azért, hogy megkaparintsák kedvencük versenyben használt aláírt kesztyűjét, vagy egy eredeti darabot egy Forma-1-es autóból. És amikor nem azt kapják, amiért fizettek, az bizony nagyon frusztráló tud lenni.

Lassan Dunát lehetne rekeszteni azokkal, az F1 Authentics által értékesített Forma-1-es ajándéktárgyakkal, amelyekre panasz érkezik az eladásuk után. A The Memento Group által működtetett üzlet és weboldal az F1 hivatalos ereklye-értékesítője, amelynek kínálatában az F1-es felniből készített asztalon át a kerékanyából fabrikált asztali lámpán keresztül az igazi F1-es autók pontos másáig rengeteg exkluzív ajándéktárgy megtalálható.

- Hirdetés -

Az F1 Authentics csapatában korábbi F1-es szerelők is dolgoznak, ami azt mutatja, hogy szakértelemből sem lehet hiány, mégis már a sokadik olyan eset tűnik fel az F1-es Redditen, amikor valami hiba csúszik az értékesítésbe, és az ügyfél állítása szerint vagy nem azt kapta, amit megrendelt, vagy a szállítás közben megsérült a tárgy.

A legújabb eset egy 2019-es Racing Point hátsó szárnnyal, pontosabban annak vízszintes elemével kapcsolatos, amit licitálás során 1800 fontért (830 ezer forint) sikerült megszereznie a Redditen panaszkodó vevőnek, aki leírta, hogy csak azért volt hajlandó ilyen sokat fizetni az elemért – miközben fele ennyiért is szoktak árulni hasonlókat – mert a képek és a leírás tanúsága alapján a szárnyból nem hiányzott egyetlen darab sem. A kézhez kapott szárny azonban két helyen is hiányos. És ez nem minden, elújságolta ugyanis azt is, hogy tavaly rendelt egy 2019-es Haas-bargeboardot (az első kerekek mögötti légterelő), viszont egy 2018-asat kapott.

- Hirdetés -
- Hirdetés -

A Racing Point hátsó szárny és a Haas bargeboard

Vettel kesztyűje

És ez nem az első hasonló eset volt. Korábban például egy vevő azt panaszolta el, hogy megrendelte a Sebastian Vettel által a tavalyi Bahreini Nagydíjon viselt, a négyszeres világbajnok által aláírt kesztyűt, ám a kiszállított kesztyűt, amit csak hónapok múltán kapott meg, Vettel nem írta alá, és ráadásul az eltérő színösszeállításból egyértelműen látszott, hogy nem ugyanaz volt, amit a versenyen viselt.

Hogy mindezt megfejeljük, a vásárló emailezett egy sort az F1 Authentics-el, majd kapott egy tanúsítványt Mike Kracktől, az Aston Martin csapatfőnökétől, amelyben Krack biztosította őt a kesztyűk eredetiségéről, és versenycipőket is említett, holott ilyesmiről szó sem volt. A vásárló végül az ebayen rálelt Vettel eredeti, Bahreini Nagydíjon használt kesztyűjére, és azt is megvette.

Ezek után talán nem meglepő, hogy egy Csou-rajongó ügyfél rájött, hogy amit a kínai pilóta versenyben használt idei autójáról származó karosszéria-elemként adtak el neki, az valójában egy 2021-es Alfa Romeóról származik, valamint egy 2020-as Renault RS20-as teljes oldalborítását 3500 kanadai dollárért megvásároló vevő össze-vissza törve, sérült csomagolásban kapta meg a méregdrága relikviát.

A kesztyű és az Alfa Romeo karosszéria-darabja

Nem mindig sírás a vége

Az F1 Authetics-nek legyen mondva, hogy az összetört Renault-elemmel kapcsolatban készséggel elismerték, hogy hibáztak, mert egy gyakornokra bízták a csomagolást, aki nem volt tisztában azzal, hogy az ilyen elemeket speciális dobozba szokták tenni…. A Reddit-felhasználó azt írta, felajánlották neki, hogy keresnek egy ehhez hasonló vagy ugyanilyen elemet, vagy visszatérítik a kifizetett összeget.

Ami Vettel kesztyűjét illeti, azzal kapcsolatban végül az Aston Martin és az F1 Authentics is lépett. Előbbi néhány nappal később felhívta az elégedetlen vásárlót, elnézést kért, majd ugyanígy tett az üzlet is. Mint kiderült, a kiszállított kesztyű is Vettelé volt, és használta is, csak nem a versenyen. Kárpótlásul a vásárló megkapta Vettel Holland Nagydíjon használt kesztyűit aláírva némi Aston Martin-ajándéktárgy kíséretében.

Ami pedig külön pozitívum, hogy az F1 Authentics a vásárlókkal való kapcsolattartás terén is igyekszik változtatni, és az új kesztyű elküldésekor a vevő elmondása szerint már minden egyes lépésről (most íratták alá, most fotózták le őket, most keretezték be, most értek vissza a keretezést végző szakembertől stb.) külön emailben értesítették.

Friss