Minden jel arra utal, hogy a Mercedes vasárnap is nagyon erős lehet Brazíliában. Vajon megszerzik idei első győzelmüket az Ezüstnyilak?
Miután a Red Bull váratlanul csak a harmadik leggyorsabb csapatnak bizonyult a Brazil Nagydíj sprintjén a Mercedes és a Ferrari mögött, joggal merül fel a kérdés, hogy mennyi esélye lehet Max Verstappenéknek visszakapaszkodni és harcba szállni a győzelemért a versenyen. Nos, a holland pilóta szerint, ha nem tudnak valamilyen megoldást találni a szombati problémáikra, akkor nem sok.
„Verhetetlennek tűnnek, de mindent ki fogunk elemezni – nyilatkozta a sprintet az első, illetve a harmadik helyen záró Mercedesekről a holland a Sky Sportsnak. – A sprint egy kicsit nehezebb volt, mint vártam. Nem számítottam ekkora gumikopásra, de a lágy gumin sem lettünk volna elég gyorsak. Világos, hogy szenvedünk a gumik életben tartásával, úgyhogy ezt meg kell próbálunk megoldani a futamra, még ha nem is tehetünk túl sokat. De ennél rosszabb már nem lehet.”
Verstappen úgy vélte, hogy amikor egy autó ennyire rosszul bánik a gumikkal, akkor tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy milyen keveréken halad, lassú lesz. Azaz a Red Bull nem a gumikkal kapcsolatos döntésének a levét itta meg, és tényleg nem volt elég gyors. „Egy másodpercet kaptunk a második szektorban a Mercedestől. Ez messze túl sok. Vagy mi hibáztunk, vagy mindenki más sokkal gyorsabb lett – értékelt Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója az ORF-nek. – Sergio [Pérez] sem volt képes követni Hamiltont, a végére az ő lágy gumijai is elfogytak. Akárhogy is, nem a terveink szerint alakult a sprint.”
A Red Bull tehát a szombati formájában valóban esélytelennek tűnik a Mercedesek ellen vasárnap, ami a Ferrariról is elmondható, hiszen a maranellóiak gumikopása a Red Bullénál is rosszabbnak tűnt, de minimum azzal egy szinten volt. Ehhez hozzátéve, hogy Carlos Sainz a büntetésének köszönhetően csak a hetedik, Leclerc pedig a hatodik helyről rajtolhat, miközben a két Ezüstnyíl az első sorból kezd, még jobbnak tűnik a Mercedes helyzete.
Hamilton és Russell ráadásul abban is bízhat, hogy a szezon korábbi részében is jobban bántak a gumikkal, mint a Red Bull, az Austinban bevetett fejlesztéseiknek köszönhetően pedig a jelek szerint léptek egyet előre.
Mark Hughes a The-Race.com hasábjain azt fejtegette, hogy a Red Bullnak a lehűlő pályahőmérséklet is ártott (a második szabadedzésen még 50 fok volt az aszfalt, a sprinten már csak 27), és míg Mexikóban a felmelegedő aszfalton elkezdett jobban tapadni az RB18-as első tengelye, addig itt pont fordítva történt miden, és az amúgy sem tökéletes autó a sprintre még rosszabb lett, és felzabálta az első gumikat.
Ebből a szempontból lehet némi változás vasárnap, hiszen a versenyt másfél órával hamarabb fogják kezdeni, mint a sprintet, így ha az időjárás nem szól közbe, az aszfalt hőmérséklete is magasabb lesz.
Emellett van még egy tényező, ami jól jöhet Verstappennek. „Most van egy extra szett lágy gumink a versenyre Maxnak, azaz összesen kettő van, így egy kétkiállásos taktika a kezére játszhat. De akkor is meg kell oldanunk a gondjainkat a második szektorban” – nyilatkozta Marko, rávilágítva arra, hogy a Pirelli által leggyorsabbnak ítélt lágy-közepes-lágy stratégia esetén Verstappen mindkétszer vadonatúj lágy gumikat kapna, míg a Mercedeseknek valamelyik etapra használt abroncsokat kell majd feltennie.
Emellett pedig ők is kénytelenek lesznek a közepeseken is körözni, ami George Russell szerint nem lesz „kellemes élmény.” Jelen állás szerint azonban így is a Mercedes tűnik a Brazil Nagydíj esélyesének, és ha nyerni tud, elkerüli azt a csúfságot, ami legutóbb 2011-ben esett meg vele, azaz, hogy futamgyőzelem nélkül zár egy szezont.