Paul Monaghan, a Forma-1-es Red Bull-istálló főmérnöke Max Verstappen védelmére kelt, miután a csapat korábbi, még mindig a Red Bullnál dolgozó kulcsembere kritikát fogalmazott meg a holland pilótával szemben.
Guillaume Rocquelin, a jelenleg a Red Bull junior akadémiáját vezető korábbi kulcsember a Les Fous du Volant podcastban korábban kritikát fogalmazott meg Max Verstappennel kapcsolatban. Az energiaitalosok első négy világbajnoki címéből Sebastian Vettel versenymérnökeként oroszlánrészt vállaló, azután az idei szezon elejéig a mérnöki gárda irányításáért felelős szakember azt mondta: „Szerintem Maxnak talán kicsit nagyobb a veleszületett tehetsége, és főként erre támaszkodott, viszont Sebastian [Vettel] volt a komplettebb pilóta.”
„Max mindig főnök volt. Elképesztően magabiztos, tudja, hogy mit akar, és nagyon direkt. De őszinte leszek, Max technikai téren gyenge más pilótákhoz képest, akikkel együtt dolgoztam. Szerintem ebben még rengeteget kell fejlődnie.”
Rocquelin szavait persze dicséretként is lehet értelmezni, hiszen lényegében azt mondta, hogy Verstappen annyira jó, hogy nem foglalkozik annyit a technikai kérdésekkel és az autó minél jobban a saját szájízére történő beállításával, mert a tehetségéből adódóan képes kompenzálni. Sokan ugyanakkor kritikaként fogták fel eme szavakat, mondván, a mérnök szerint Verstappen fektethetne nagyobb hangsúlyt is a technikai kérdésekre.
Mindenesetre a 2005 óta a Red Bullnál dolgozó, jelenleg a főmérnöki pozíciót betöltő Paul Monaghan a GPFans-nek nyilatkozva Verstappen védelmére kelt, és elmondta, hogy nem jól értelmezték kollégája szavait.
„Ha korrigálhatnánk néhány dolgot, ez egy kollégámmal készült interjú félrefordítása volt, kissé rosszul idézték. Max elképesztően jó technikai téren, rengeteget dolgozott ezen fiatalon, sokszor segített neki az apja, és ez látszik rajta. Tudja, hogy miről beszél az autóval kapcsolatban, és tudja, hogy mit akar a kocsitól” – jelentette ki Monaghan.
„A mérnökével tisztában vannak vele, hogy miként állítsák be úgy az autót, hogy annak jó legyen az egyensúlya, könnyű legyen vezetni, illetve nem is feltétlenül könnyű, de vezethető legyen, és [Verstappen] eléggé jól vigyáz a gumijaira, hogy kezelje ezt a helyzetet. Ha megnézzük az elmúlt éveinek eredményeit, lenyűgözők, és nem érte volna el ezt, ha nem lenne kivételes versenyző.”
Azt ugyanakkor a főmérnök sem állítja, hogy a kétszeres világbajoknak már nincs hová fejlődnie. „Hogy fejlődhet-e? Természetesen igen. Talán nem fogja megköszönni, hogy ezt mondom, de vannak területek, amelyeken lehet egy kicsit jobb. De mélyre fog ásni magában és végiggondolja, hogy miben lehetne jobb a következő szezonra, onnan pedig rajtunk áll, hogy olyan autót adjunk neki, amellyel jövőre is demonstrálhatja a képességeit.”