2023. február 06. 12:52
KezdőlapF1Ilyen még soha nem volt: futballstadionban lesz az F1-es futam paddockja (fotók)

Ilyen még soha nem volt: futballstadionban lesz az F1-es futam paddockja (fotók)

-

Több jelentős változást is bejelentettek az idei Miami Nagydíjra az először tavaly megrendezett futam szervezői, amelyek közül a leglátványosabb és legegyedibb megoldás kétségtelenül az, hogy a Forma-1-es paddockot a Miami Dolphins amerikaifutball-csapatának otthonául szolgáló Hard Rock Stadionban helyezik el.

Nagy sikernek bizonyult tavaly az első Miami Nagydíj, de azért az aszfaltcsík kialakítása nem minden szempontból nyerte el a pilóták tetszését, arról nem beszélve, hogy már azelőtt gondok adódtak a pálya felületével, hogy Forma-1-es autó egyetlen métert is megtett volna rajta.

- Hirdetés -

A szervezők utóbbira reagálva szerződést kötöttek az ismert pályatervező Hermann Tilke cégével, hogy az idei nagydíj előtt aszfaltozza újra a pályát, ami Tom Garfinkel, a Miami Nagydíj ügyvezető partnere szerint növelni fogja az előzések számár, noha már az első versenyen is 45 előzést láthattunk.

A vonalvezetés viszont annak ellenére változatlan marad, hogy tavaly több pilóta is kritizálta azt, és különösen a 14-es/15-ös kanyart jelentő szűk sikánnal nem voltak kibékülve. Az Autosport kérdésére Garfinkel azzal indokolta ezt a döntést, hogy annyira vegyesek voltak a visszajelzések a csapatok és a pilóták részéről, hogy egyelőre nem érezték szükségét annak, hogy változtassanak.

Pierre Gasly, Miami Nagydíj, Alpha Tauri
Marad a sikán Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

„A sikánt magában foglaló részt biztonsági okok miatt alakítottuk így ki. Beszéltünk az összes csapatfőnökkel és pilótával, valamint az F1-el és az FIA-val. Változóak voltak a vélemények a sikánról, a versenyzők egy része nem szerette, míg mások szerint nem volt vele gond. Az egész mezőnyben eltérő visszajelzéseket kaptunk, úgyhogy az F1-el, az FIA-val és a Tilkével egyeztetve úgy döntöttünk, hogy egyelőre így hagyjuk. Gondoltunk rá, hogy egy kicsit laposabbá tesszük, és ezt nem vetettük el még most sem, de jelen állás szerint nem fog változni.”

Az újraaszfaltozás mellett az aszfaltcsíkot érintő módosítások kimerülnek annyiban, hogy néhány bukóteret kisebbre vesznek, hogy a vendéglátó egységeket közelebb hozhassák a pályához.

A legnagyobb változtatás a paddockban lesz

Az idei Miami Nagydíj ugyanakkor bizonyos szempontból nagyon más lesz a tavalyihoz képest, a szervezők ugyanis egyedülálló módon a teljes paddockot beviszik a Hard Rock Stadionba ahelyett, hogy közvetlenül mellette építenék fel, ahogyan azt tavaly tették.

Ez elsősorban amiatt lesz így, hogy nagyobb helyen állíthassák fel a csapatok sátrait, de a nézők is profitálhatnak belőle, a szurkolók ugyanis a stadionba szóló jegyeket vehetnek majd, amelyekkel a lelátón ülve figyelhetik a paddockban zajló eseményeket, és vethetnek egy-egy pillantást a versenyzőkre.

A szervezők emellett pedig egy háromemeletes, 190 ezer négyzetméteres vendéglátóegységet is építenek a Paddock Clubnak.

Az új paddock látványterve:

 

Friss