Nem volt népszerű döntés a helyiek körében, de a háromszoros világbajnok Jackie Stewart úgy véli, hogy ez volt az egyetlen helyes döntés.
Sir Jackie Stewart azon Forma-1-es személyiségek közé tartozik, akiről mindenki csak a legnagyobb tisztelettel beszél, és aki versenyzőként sem keveredett ellentmondásos helyzetekbe. Azonban miután még aktív pályafutása során elkezdett kampányolni a Forma-1 biztonságosabbá tételéért, majd már visszavonulása után elérte, hogy zárják be a hírhedt Nordschleifét, és Niki Lauda 1976-os balesetét követően ne rendezzenek rajta versenyeket, sikerült magára haragítania nem kevés embert.
Ablakon át menekült feleségével az F1-es világbajnok, mert a szurkolók rájuk törték a vécét
„Nem volt népszerű [a pálya bezáratása], és én is nagyon népszerűtlen voltam – idézi őt az Express. – Halálos fenyegetéseket kaptam, emberek jöttek a házunkhoz, és megpróbálták kövekkel betörni az ablakunkat és hasonlók. Világos volt a Nürburgring bezárásakor, hogy ez az Eifel-régió teljes gazdaságát érinti hotelekkel, éttermekkel és minden ilyesmivel. Úgyhogy a németek átjöttek a közeli Svájcba, hogy megnehezítsék Jackie Stewart életét. Nem volt szép, de [a pálya bezáratása] volt a helyes döntés. Egyáltalán nem várok érte elismerést, egyszerűen ilyen időszak volt. Annyira rossz volt a helyzet, hogy meg kellett tenni ezt. Ha nem tettük volna, a biztosító cégek beszüntethették volna a motorsportot.”
Lauda balesete volt az utolsó csepp a pohárban:
This is the crash that left Niki Lauda seriously injured at the 1976 German Grand Prix.
The @F1 legend has died at the age of 70 – read more about his life here: https://t.co/dO4vXOQ4E9 pic.twitter.com/ViuTgPgdSz
— Sky News (@SkyNews) May 21, 2019
A Planet F1-nek december végén bemutatott, a pályafutásáról szóló dokumentumfilm kapcsán úgy nyilatkozott, hogy a Nürburging bezáratása az a tette élete során, amire a legbüszkébb, mert „teljességgel nevetséges volt.” És nemcsak a Nordschleifét, hanem a spái pálya akkori, több mint 14 km-es változatának elkaszálását is elérte még 1970-ben.
„Telefonpóznák és Isten tudja még milyen dolgok voltak a pálya mellett, de azok olyan idők voltak” – mondta.
Spába végül 1983-ban, a Nürburgringre pedig 1984-ben tért vissza a Forma-1-es mezőny, de már egy rövidebb és jóval biztonságosabb aszfaltcsíkra.
Meghalt mellette a barátja, majd sírva beült az autóba, és körrekordot repesztett Monzában