George Russell próbálhatta ki elsőként a Mercedes mai napon bemutatott 2023-as F1-es autóját, a W14-et, ám sajtóhírek szerint rögtön gondok adódtak az új modell-lel.
Miután délelőtt bemutatta az ismét teljesen feketében pompázó, és a tavaly egyedül általa használt oldalszekrény-kialakítást megtartó idei autóját, a Mercedes délután forgatási napot tervezett a W14-essel. Egyelőre erről csak egyetlen fotót tettek közzé, és lehet, hogy többet nem is fognak, a csapat által egyelőre meg nem erősített sajtóhírek szerint ugyanis motorhiba lépett fel az új autóval.
Heard you wanted some W14 video. 🖤🙏 pic.twitter.com/ZbUxjIVPue
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 15, 2023
Néhány kört így is meg tudtak tenni, de a motor gyújtásával nem volt minden rendben, illetve ki is hagyott, ami miatt a mai napon csak egy legfeljebb 15 km-es bejáratást teljesítettek. A hírek szerint a probléma ugyanakkor nem tűnik komolynak, és az erőforrás beszerelésével kapcsolatos. Amennyiben holnapra sikerül orvosolniuk, csütörtökön megtartják a mára tervezett forgatási napot.
Mindenesetre szerencse a szerencsétlenségben, hogy a Mercedes nem tervezett a Ferrariéhoz hasonló élő bejáratást, mert akkor most az egész világ látta volna, hogy problémáik vannak. Ami persze egy új autó esetében nem ördögtől való, de mégsem nézett volna jól ki. Mindez egyben bizonyítja, hogy Carlos Sainz miért mondta, hogy nagy kockázatot vállaltak a tegnapi eseményükkel.
Ezért lett ismét fekete a Mercedes F1-es autója – itt a magyarázat
George Russell a néhány megtett köre után online sajtóbeszélgetésen vett részt a média képviselőivel, amelynek során nem beszélt semmilyen problémáról.
„Sima nap volt, de nagyon nehéz értékítéletet mondani. Tavaly nem sok mindent tudtunk leszűrni a bejáratásból, annyira befolyásolta azt az időjárás. Egy kicsit kétkedve kell fogadni a mai eredményeket, és biztosítani, hogy nincs semmi nagy gond, illetve, hogy az autó működni fog Bahreinben. Az lesz majd a valódi teszt, mert bármenyire is szeretnénk többet kihozni egy ilyen napból, valójában nem jelent sokat” – nyilatkozta a tavaly első mercedeses idényében Lewis Hamilton előtt végző versenyző.
Galéria a W14-es bejáratásáról:
A W14-estől mindenki azt várja, hogy komoly előrelépést jelent majd a Mercedes korábbi autóihoz képest igencsak gyengén sikerült W13-ashoz képest, és orvosolja annak problémás területeit. A W13-assal pedig az volt az egyik legfőbb gond, hogy nagyon pattogott és delfinezett, ami a szezon nagy részében megnehezítette a Mercedes dolgát.
Mivel a szimulációk során ezt nem lehet reprodukálni, a csapatoknak az első pályán töltött kilométerek jelentik az első visszaigazolást arról, hogy mi a helyzet ezen a téren. Kérdés, hogy Russell tudott-e olyan tempóval menni, hogy bármilyen képet kaphasson erről, de amikor megkérdezték arról, hogy tapasztalt-e pattogást az új autóval, csak annyit felelt: „Jövő héten meglátják.”