A Mercedes javult, de azért messze van a Red Bulltól. Olyannyira, hogy akár még az Aston Martin is jobb lehet nála, miközben a bikások fölénye biztosnak tűnik.
Noha a csapatok még csak az autójukkal ismerkedtek, és az adatgyűjtést helyezték előtérbe az első bahreini F1-es tesztnapon, azért egymást is árgus szemekkel figyelték. Persze az ellenfelek által használt üzemanyag-mennyiséget és motorüzemmódot ők sem ismerik, de kifinomult eszközök állnak a rendelkezésükre a különböző adatok méréséhez, ezekből és a riválisok megfigyeléséből pedig azért meglehetősen pontos következtetéseket le lehet vonni.
Az Auto Motor und Sport a különböző csapattagokkal folytatott beszélgetések során pedig megpróbált némileg tisztább képest festeni arról, hogy mi is a valós erősorrend.
Ez alapján beigazolódni látszik, hogy a Red Bull kezdte a legjobban az előszezont, és az RB19-es nemcsak megbízható, de gyors is. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, valamint Mike Elliott technikai igazgató is megerősítette, hogy nem pattog a W14-es, és sokkal stabilabb alapokkal bír, valamint az egyensúlya is jobb, mint a 2022-es modellnek, de jelenleg így is 4-6 tized a valós tempóbeli lemaradása a Red Bull-lal szemben.
Agresszív megoldásokkal fejlesztette tovább autóját a Red Bull
A német szaklap a Red Bull-lal is beszélt, akik meglepődve látták, hogy a Ferrarinak igen nagy volt a gumikopása a hosszabb etapokon, de az energiaitalosok és a Mercedes is arra számít, hogy a Scuderia ennél erősebb lesz. Ezt támasztják alá a Formu1a.uno értesülései is, akik úgy tudják, a vörösök különböző hasmagasságokkal kísérleztek, hogy megtudják, mennyire engedhetik le az SF-23-ast ahhoz, hogy még ne pattogjon. Ez magyarázat lehet a fokozott gumikopásra is, és amennyiben így van, Maranellóban és Bahreinben sincs oka aggodalomra a Ferrari mérnökeinek.
Ami pedig az első nap meglepetését, az Aston Martint illeti, az AMuS szerint több csapat is elmondta nekik, hogy a silverstone-i istálló valóban nagyot lépett előre tavalyhoz képest. „Jelen szakaszban talán még a Mercedest is megelőzik” – nyilatkozta a szaklapnak név nélkül az egyik mérnök.
Kezdhetjük elhinni, hogy Alonso 10 év után ismét futamot nyerhet?
Az Aston Martin pedig közölte, hogy még ha Alonso igyekezett is a határon autózni tegnapi legjobb körében, így is ugyanolyan keveréken volt, mint Verstappen, valamint elárulta, hogy az időmérőn szokottnál jobban megtankolták az AMR23-ast (ami ettől persze még lehetett könnyebb, mint a Red Bull és a Ferrari), azaz nem villogni akartak.
Ami a fejlesztéseket illeti, a Mercedes a hírek szerint új hátsó szárnyat tervez bevetni a jövő heti Bahreini Nagydíjon, amitől az egyenesbeli tempójuk javulását várják, míg a Red Bull azzal az autóval vehet részt az első versenyen, amellyel ezen a héten tesztel.