Hosszan tartó betegség után, 76 éves korában elhunyt Karl Edward Tommy Borgudd, avagy ismertebb nevén „Slim” Borgudd, korábbi svéd Forma-1-es pilóta és zenész.
Zenésznek indult, majd Forma-1-es pilóta (is) lett belőle. Egy mondatban így lehetne összefoglalni „Slim” Borgudd életművét. Az 1946-ban, Borgholmban született svéd úgy tűnt, hogy a zenélésben találja meg a számításait. Olyan, rövid életű bandákban játszott dobosként, mint a Lea Riders Group, a Made in Sweden vagy a Solar Plexus. Így kötött barátságot Björn Ulvaeus-szal még azelőtt, hogy az énekes és dalszövegíró az Abba egyik társalapítójává vált volna. Később az Abba-ban is fellépett dobosként.
Egy barátság vezetett oda is, hogy Borgudd belekóstoljon a versenyzésbe, az 1960-as évekbben, Angliában turnézva ismerte meg ugyanis Chris Barber amatőr versenyzőt és jazz zenészt, akitől vásárolt egy Lotus 22-es sportautót. Innen pedig nem volt megállás, noha azért az út könnyűnek sem bizonyult. Miután egy ideig a svéd Formula Fordban versenyzett, az anyagi támogatás hiánya miatt éveken át hanyagolnia kellett az autósportot.
Az ATS-sel az 1981-es Brit Nagydíjon
Az áttörést az 1979-es év hozta meg, amelyre sikerült összeszednie a pénzt egy F3-as Európa-bajnoki szezonra (miután alkalmanként már szerepelt a svéd F3-ban), amelyet annak ellenére a harmadik helyen zárt Alain Prost és Michael Bleekemolen mögött, hogy ki kellett hagynia néhány versenyt.
Ekkorra az Abba már világhírnévre tett szert, Ulvaeus pedig F1-es üléshez segítette barátját, aki 1981-ben, 34 évesen debütált a királykategóriában az ATS-sel, amely az Abba logóival versenyzett.
Habár az együttműködés nem kecsegtetett komoly sikerekkel, mégis összejött nekik néhány meglepő eredmény: Borgudd 6. lett a Brit Nagydíjon, valamint Zandvoortban is a legjobb tízben végzett. A svéd F1-es karrierje végül nem tartott sokáig, 1982 elején három futamon még indult a Tyrrell-lel (és vitte magával az Abba szponzorációját is), Brazíliában pedig 9. ért célba, ami Nelson Piquet és Keke Rosberg utólagos kizárásával 7. helyre változott.
Egy Mercedes Supertruck volánjánál 1997-ben
Noha az F1-es karrierje véget ért, Borgudd a versenyzéssel nem hagyott fel: a Forma-3000-ben és a híres Macau GP- is feltűnt, és éveken át versenyzett túraautókkal és kamionnal. Legnagyobb sikerei ebben az időszakban az 1989-es Willhire 24 órás megnyerése Snettertonban (túraautó) és az 1991-es brit és 1995-ös Európa-bajnokság első helyezése (kamion.)