Mulatságos, egyben sokatmondó történetet osztott meg a holland arról a napról, amelyen először vezette a Red Bull idei F1-es autóját.
A Bahreinben rendezett három napos szezon előtti teszten még akkor is megerősítést nyert, hogy a Red Bull kezdi majd az élen az idei szezont, ha tesztről lévén szó számos dolgot nem ismerünk. Az energiaitalos istálló idei autója azonban egy körön, és főleg a hosszabb etapokon olyan tempót mutatott, ami több mint biztató rájuk nézve.
Mindezt pedig nem forradalmi újításokkal, hanem már a tavaly is a mezőny fölé növő RB18-as agresszív továbbfejlesztésével érték el: az RB19-es a helyszíni megfigyelők alapján kevés és sok üzemanyaggal is úgy viselkedett, mintha sínen húznák, és a pilóták minden rezdülésére agilisan reagált.
Egy új autóról pedig általában rögtön el lehet dönteni, hogy jól sikerült vagy sem (azt nyilván nem, hogy más nem tudott-e ennél is gyorsabb versenygéppel előállni), amit Max Verstappen anekdotája is bizonyít. Miután Bahreinben befejezte a tesztelést, a kétszeres világbajnok ugyanis felidézte a Red Bull RB19-es Silverstone-ban megejtett bejáratását, amelyen kötött egy fogadást a mérnökével.
„Nagyon hideg volt és a pálya még kissé fagyos, illetve látszott, hogy fel is sózták azt. Megtettünk néhány kört egy utcai autóval, aztán azt mondtam a versenymérnökömnek (Gianpiero Lambiase – a szerk.), hogy »Szerintem padlógázzal kellene mennem az első kanyartól kezdve.« Azt felelte, hogy »Nem, nem, nem teheted«, mire én: »Csak figyeld meg!«” – elevenítette fel a történteket a holland a RacingNews365-nek.
„Ezután kimentem, egy pillanat alatt megéreztem, hogy miként viselkedik az autó, majd úgy voltam vele, hogy »ez jó érzés«, és rögtön padlógázzal mentem át a kanyaron. Nagyon szórakoztató volt, és azt is jelentette, hogy rögtön magabiztosan éreztem magam a kocsiban. Bahreinben ugyanez volt a helyzet, és nagyjából öt kör után ott tartottam, ahol szerettem volna. Jó érzés volt vezetni, de persze mindig vannak dolgok, amik lehetnének jobbak.”
Hogy Verstappen már a vadonatúj autóval ennyire magabiztosan bánt cseppet sem ideális körülmények között, persze az ő képességeit is dicsérik, de az új modellről is sokat elmondanak.
A címvédő istálló végül a legjobb idővel zárta a tesztet, ami persze még semmit nem jelent, de Helmut Marko tanácsadó szerint tényleg jól sikerült az utóbbi három napjuk. „Nagyon elégedettek vagyunk a teljes teszttel. Egyetlen problémánk volt csak, és az sem komoly. Persze nem tudjuk, hogy az ellenfeleink mennyi üzemanyaggal mentek. Ha nehezebbek voltak nálunk, akkor az időeredményünk relatív. De láttuk, hogy gyorsak és megbízhatók vagyunk” – összegzett az osztrák.