2024. április 25. 04:01

KezdőlapF1Élesben is beveti forradalmi újítását a McLaren

Élesben is beveti forradalmi újítását a McLaren

-

A McLaren a Bahreini Nagydíjtól kezdve élesben is használja majd a tavalyi USA Nagydíj szabadedzésén tesztelt újítását, aminek köszönhetően menet közben változtathatnak majd a kocsin megjelenített szponzorlogókon.

A McLaren a tavalyi austini versenyhétvégén tesztelte az F1-ben még soha nem látott újítását. A pilótafülke két oldalára elhelyezett digitális panelek lehetővé teszik, hogy menet közben változzon az azokon megjelenített tartalom, így több szponzor logóját is meg lehet rajta jeleníteni, vagy akár egy adott szponzort többféleképpen is kiszolgálhat a csapat.

A fedélzeti kamerából remekül látható paneleket a csapat az USA Nagydíjon még csak az első szabadedzésen szerelte fel az autókra, de az idei szezontól megkapták az engedélyt, hogy a teljes versenyhétvége során használhassák az újítást, miközben az azokat gyártó Seamless Digital azon dolgozott, hogy a panelek lehető legkönnyebbek legyenek.

A tavalyi USA Nagydíjra nemcsak az autón(bal oldalon), hanem sisakon levő panelt (jobb oldalon) is bemutatott a McLaren:

„Tisztában vagyunk vele, hogy mi számít még elfogadható súlynak, úgyhogy a legnehezebb 2021-es festésekhez képest, amelyek 3 kilót nyomtak, mi most 1000 gramm környékén vagyunk. Ez egyfajta viszonyítási pontot adott nekünk ahhoz, hogy hogyan is néz ki a siker ennél a rendszernél. A McLarenen használt dinamikus rendszer súlyát nagyjából 200 grammra csökkentettük” – nyilatkozta még tavaly Mark Turner, a Seamless Digital vezérigazgatója az Autosportnak.

Turner azt is elárulta, hogy az ötlet még az azóta csődbe ment Manor-istálló festése kapcsán merült fel. „A Manor olyan festéseket tervezett, amelyeken ott voltak ezek a hatalmas üres helyek a főszponzoroknak, és ezeket végül soha nem töltötték meg. Ez késztetett minket arra, hogy elgondolkodjunk: miként lehet más módon eladhatóvá tenni a sportot úgy, hogy nem egyetlen partnerre támaszkodsz, és milyen technológia nyújthat segítséget ehhez.”

Lando Norris, McLaren, panel, Seamless Digital
Forrás: McLaren

„Ezért megnéztük, milyen módon lehet gyorsan változtatni a megjelenített branden. Meg lehet ezt tenni verseny közben? Esetleg szektoronként? Lehet más márka az autó bal és a jobb oldalán? Tömeg szempontjából maximális hatása és minimális büntetése kell legyen ennek, és végül innen jött a mostani ötlet.”

A McLaren a Google Chrome különböző logóit fogja megjeleníteni a digitális paneleken.

Friss