2024. április 24. 14:58

KezdőlapF1A Ferrari feladta a pole-t, hogy taktikázzon, ezzel hatalmas csatától fosztva meg...

A Ferrari feladta a pole-t, hogy taktikázzon, ezzel hatalmas csatától fosztva meg a nézőket

-

Nagyon szorosan alakult a Bahreini Nagydíj időmérő edzése, amelyen végül elmaradt a csoda, azaz Fernando Alonso nem szerezte meg első pole pozícióját a 2012-es Német Nagydíj óta, viszont a feltámadó Ferrari így is megizzasztotta a Red Bullt. A tűzijáték a Q3 végén azonban a maranellóiak döntése miatt végül elmaradt.

Q1

A két Ferrari közepes keveréken kezdett, de csak Carlos Sainz tudott mért kört futni (1:32.408), mert Charles Leclerc autójáról a célegyenesben lerepült a jobb első keréklégterelő egy darabja, majd a monacói pilóta elfékezte az első kanyart. Második mért körre pedig már nem volt ideje, a törmelékdarabok eltakarítása miatt ugyanis piros zászlóval félbeszakították az időmérőt.

A kényszerszünet alatt kicserélték Leclerc légterelőjét, majd 13 perccel és 23 másodperccel a vége előtt folytatódott a Q1. Sainzon kívül még Cunoda Jukinal és Nyck de Vries-nek volt még mért köre (mindketten lágyakon kezdtek), a japán vezetett, a holland pedig a harmadik helyen állt.

A megszakítás a két Red Bull-lal, a két McLarennel és Nico Hülkenberggel is kibabrált, mivel mindannyia kijöttek már a bokszból, és a felvezető körüket teljesítették (Hülkenberg mért kört is megkezdett), ami valamennyit értelemszerűen kivett az abroncsokból.

A folytatás után már a Ferrarik sem bíbelődtek a közepes keveréken, és mindkét vörös autó lágyakon tért vissza a szahíri aszfaltcsíkra, de nemcsak ők, hanem a teljes mezőny így tett, majd miután mindenki futott egy mért kört, a Sainz, Russell, Leclerc, Alonso, Verstappen, Pérez, Hamilton, Ocon, Cunoda, Csou sorrend alakult ki az első tízben.

Az állás elképesztően szoros volt, Russell csak 64 ezreddel volt lemaradva Sainztól, míg Leclerc hátránya is csupán 1 tizedre, Alonsóé pedig 165 ezredre rúgott. A két Red Bull már kicsit többet kapott, Verstappen 3 tizeddel ment lassabb kört a maranellóiak spanyoljánál, Pérez pedig közel 5, Hamilton viszont már több mint 5 tizedet szedett össze. Emellett a sorrend is meglephetett sokakat, hiszen előzetesen Red Bull-Alonso csatát vártunk a pole-ért, és Ferrari-Mercedes harcot a 4. helyért. De persze még mindig csak a Q1 elején jártunk.

Ami a kiesőket illeti, az utolsó roham előtt Gasly, Hülkenberg, Norris, Piastri, Sargeant, Stroll volt a sorrend az utolsó ötben, de a kanadai csak azért került oda, mert az első köridejét pályaszélesítés miatt törölték.

Az élmezőnyből nem mindenki jött második kört a végén, így a nagy tűzijátékra hátrébb került sor. Végül Hülkenberg, Norris és Stroll is kiverekedte magát a kiesők közül, habár a McLaren pilótájának búcsúja hajszálon múlt, Logan Sargeant ugyanis ezredre azonos időt autózott vele, és Norris csak azért tarthatta meg a még éppen továbbjutást ért 15. helyet, mert ő előbb fejezte be a körét.

A 16. helyet elcsípő amerikai mögött Kevin Magnussen, Oscar Piastri, Nyck de Vries és Pierre Gasly lett a további kiesők sorrendje. Közülük leginkább Magnussen és Gasly búcsúja meglepő, hiszen a másik Haasszal Hülkenberg a 6. helyen végzett úgy, hogy mindössze 2 tizeddel maradt el Sainztól. Esteban Ocon eközben a 12. pozícióban zárt, és 3 tizeddel verte az eredetileg 17. időt autózó Gasly-t, akinek pályaszélesítés miatt törölték a körét, így lett végül utolsó.

A Q1-et Sainz nyerte Russell, Leclerc, Alonso, Stroll, Hülkenberg és Verstappen előtt, és itt kell megjegyezni, hogy egészen elképesztő módon csupán 1,1 másodperc választotta el az elsőt az utolsótól, azaz minden apró hibának óriási jelentősége volt

Q2

A második szakasz elején Russell, Alonso, Verstappen, Pérez és Hamilton jött csak ki új gumin, a többiek mind használt lágyakkal kezdtek. Ez meg is látszott az első próbálkozásokon, az élen ugyanis a Verstappen, Pérez, Hamilton, Russell, Alonso, Sainz, Leclerc sorrend alakul ki, de a két Ferrari 1 másodperc körüli hátránya így is eléggé nagynak tűnt.

Verstappen 1:30.503-mal 243 ezredet adott Péreznek, 4 tizedet Hamiltonak, közel 6-ot pedig Russellnek és Alonsónak.

A kieső pozíciókban Csou, Stroll, Ocon, Cunoda és Albon volt a sorrend, de a Williams versenyzője csak egyetlen mért kört ment, így ekkor ő még idő nélkül állt, majd amikor megérkezett a pályára, kiszélesített a négyes kanyart, majd nagyot hibázott a második szektor elején, amivel el is veszítette az esélyét a jó eredmény elérésére.

A hajrára a két Red Bullon kívül mindenki megérkezett egy új lágy szetten, a folyamatosan javuló körülmények pedig látszottak is az időeredményeken: Leclerc 1:30.282-vel megnyerte a Q2-t, 221 ezreddel döntve meg a holland korábbi körét. A harmadik helyen Russell, a negyediken Hamilton végzett, majd jött Alonso, Pérez, Hülkenberg, Ocon és Stroll. A garázsban maradó energiaitalos autókon kívül mindenki javított az idején, és a különbségek továbbra is nagyon kicsik voltak, így elképesztően szoros Q3-ra volt kilátás.

Kiesett sorrendben Norris, Bottas, Csou, Cunoda és Albon.

Q3

A harmadik szakasz elején öt szereplős előadást figyelhettünk, mert mindkét Mercedes, valamint Alonso, Hülkenberg és Ocon is a bokszban maradt, mivel már csak egyetlen friss szett lágy gumi állt a rendelkezésükre. A két Ferrari, a két Red Bull és Stroll viszont pályára hajtott, hogy Verstappen, Leclerc, Pérez, Sainz, Stroll sorrendben iratkozzon fel a tabellára. A címvédő előnye csupán 1 tized volt a monacói előtt, majd jött Pérez több mint 2, Sainz pedig közel 5 tizedes lemaradással.

Az első ötös után az Alonso, Hülkenberg, Hamilton, Russell négyes következett. Elsőként a spanyol ért körbe, és 439 ezredet kapott Verstappentől, ami kevesebb is lehetett volna, ha az utolsó kanyarból nem inog meg az autó alatta a kigyorsítás során. Viszont a mögötte érkező Mercedeseket így is megverte, Russell ugyanis 4 ezreddel lassabb volt nála, Hamilton pedig 4 századdal maradt el tőle, amivel csak a hetedik helyre sorolt be.

Az élen viszont még semmi nem dőlt el, gondoltuk ekkor, a Verstappen-Leclerc csata azonban elmaradt, a monacói ugyanis kiszállt az autójából, és nem jött ki a hajrára. Ezt mindenki furcsállta, hiszen egy tizedes különbségnél minden esélye meglehetett volna a pole-ra. Mint kiderült, nem műszaki probléma ütötte fel a fejét, hanem a csapat döntött úgy, hogy megspórol egy új gumiszettet a versenyre, és inkább rajtol a harmadik helyről új gumikon, mintsem az elsőről használtakon.

A két Red Bull és Sainz viszont érkezett, és mindannyian javítottak kis, amivel a holland 1:29.708-cal megszerezte a pole-t, Pérez 1:29.846-tal, Leclerc-t másfél tizeddel megelőzve pedig a második helyre jött be, amivel bebiztosította a Red Bull első sort. A második sor Sainz-nak köszönhetően a Ferrarié lett, a spanyol a negyedik helyre kvalifikált Leclerc mögé.

A további sorrend: Alonso, Russell, Hamilton, Stroll, Ocon, Hülkenberg.

A Bahreini Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Friss