2024. április 24. 09:01

KezdőlapF1Brutális jóslat - ennyire nagy bajban lenne a Ferrari és a Mercedes?

Brutális jóslat – ennyire nagy bajban lenne a Ferrari és a Mercedes?

-

Az idei első F1-es futam után George Russell felvázolta azt a forgatókönyvet az idei szezonról, ami gyakorlatilag senkinek sem lenne jó.

Tizenkét éve nem fordult elő, hogy a Red Bull meg tudta nyerni a szezon első versenyét, így már önmagában emiatt is remekül kezdődött a 2023-as év az energiaitalos csapatnak. Az a fölény pedig, amivel kettős győzelmet aratta a vasárnapi Bahreini Nagydíjon, teljességgel demoralizáló lehet a rivális csapatoknak. Olyannyira, hogy George Russell már ki is jelentette: a Red Bullt nem lehet majd megverni az idén, sőt, Max Verstappen és Sergio Pérez mind a 23 versenyt megnyerheti.

„A Red Bull már bezsákolta ezt a bajnokságot, nem hiszem, hogy bárki is fel fogja velük venni a harcot az idén. Arra számítok, hogy minden egyes futamot meg fognak nyerni. Ez a fogadásom. A teljesítményük alapján nem látom, hogy bárki a kihívójuk lehet” – összegzett az Autosportnak a Bahreini Nagydíjat a 7. helyen befejező Mercedes-pilóta.

Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj
Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

„A tempójuk rosszabb volt ezen a hétvégén, mint a teszten, ami kicsit furcsa volt, de jelenleg könnyű dolguk van, és azt csinálnak, amit akarnak. Talán nem lesznek mindig pole pozícióban, mert a Ferrari nagyon versenyképes az időmérőkön, de amikor versenytempóról van szó, nagyon-nagyon erős helyzetben vannak” – mondta Russell.

Mindenesetre történelmi tett lenne a szezon összes versenyét megnyerni a Red Bullnak, hiszen ez eddig csak az Alfa Romeónak jött össze még 1950-ben, az F1 történetének első évében. Akkor az olasz gyártó a nem F1-es szabályok szerint rendezett, de az F1-es világbajnokságba is beleszámító Indy 500-at kivéve hatból hat versenyt nyert, aminél a 23-ból 23 győzelem persze lényegesen nagyobb bravúr lenne.

A semleges drukkereknek (na és persze azoknak, akik a Ferrarinak vagy a Mercedesnek szurkolnak) viszont alighanem katasztrófával érne fel, hiszen hamar unalomba fullasztaná a 2023-as évet, és közvetetten a Red Bullnak is árthatna egy ilyen mértékű dominancia.

Azért nem veszik készpénznek a győzelmet

Russell szavai persze leginkább azt mutatják, mennyire nagy arculcsapás a Ferrarinak és a Mercedesnek a Red Bull sebessége, és nem azt, hogy a bikások biztosan tükörsima év elé néznek. Persze, ők vannak a legjobb helyzetben, és Bahreinben ők voltak a leggyorsabbak, de a szahíri pálya jellegzetességei miatt ez a fölény akár csalóka is lehet. Tudja ezt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is.

„Soha nem tudhatod – felelte Horner arra a felvetésre, hogy ők lennének az idei év esélyesei. – A gond az, hogy még csak erről a pályáról vannak adataink, ezért semmit sem veszünk készpénznek. Lássuk meg, milyen lesz Dzsidda két hét múlva, és Melbourne azután. Amint jártunk két-három pályán, sokkal jobb képünk lesz a saját és az ellenfeleink autóinak erősségeiről és gyengéiről. De az biztos, hogy nagyon jól kezdtünk, és jó versenyt teljesítettünk, hogy ennyi pontot szerezzünk.”

Christian Horner, Red Bull, Bahreini Nagydíj
Horner azért óvatos Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

„A szezon első versenyén mindig ott van az idegesség, mert először futtatunk két autót, és annyi minden romolhat el. Az egész csapat fenomenális teljesítményt nyújtott odahaza, hogy ennyire versenyképes autót biztosított a kezdéshez. Egy kicsit jobban a futamra koncentráltunk, mint az időmérőre, ami kifizetődött. Képesek voltunk a lágy gumikat használni a verseny középső szakaszában, és így is tartósak voltunk. Jól kivitelezett verseny volt. Azok után, hogy tavaly nulla pontot szereztünk itt, 43 ponttal távozni jó reagálás.”

Horner szót ejtett arról is, hogy ez alapján a verseny alapján az Aston Martin a második legerősebb csapat, de szavaiban benne volt, hogy ezzel is óvatos, hiszen senki sem tudja, hogy a következő futamokon is ugyanez lesz-e az erősorrend, és mondjuk a gumikopás szempontjából jóval kíméletesebb dzsiddai körön is kijönnek-e a silverstone-i istálló erősségei.

Friss