Giorgio Piola neves olasz technikai illusztrátor és szakértő szúrta ki a Bahreini Nagydíj előtt, hogy a Red Bull szokatlan dolgot művelt az autójával, ami igen büdös, viszont a futam utáni képek tanúsága alapján annál hatékonyabb módszernek bizonyult.
A Forma-1 a nüanszok sportága, amelyben – legalábbis manapság – nagyon ritka, hogy valaki egy-egy megoldással nagy teljesítményelőnyre tesz szert. Ehelyett minden az apró részletek tökéletesre csiszolásáról és összehangolásáról szól, hogy végül a nagy egész működjön kifogástalanul. És ez nemcsak az autó tervezésére és beállítására igaz, hanem mindenre a bokszkiállásokon át a különböző egyéb folyamatokig. A Red Bull Bahreinben pedig remekül szemléltette, hogy jelenleg miért ők számítanak a legjobb csapatnak.
Giorgio Piola fotózta le vasárnap, hogy nagyjából 20 perccel azelőtt, hogy megnyitották a bokszutcát, és a mezőny tagjai elindultak, hogy felálljanak a rajtrácsra, a Red Bull a teljes, garázsban dolgozó személyzetét kiküldte a oda, majd mindenki szépen leült a padkára. Ez már nincs rajta a fotón, de a Motorsport olasz kiadásának cikkéből kiderül, hogy eközben az egyik szerelő viszont az autók körül serénykedett.
És, hogy mit csinált? Egy, állítólag igencsak büdös folyadékkal permetezte a két RB19-es szárnyait és más elemeit. A szaklap szerint ez a folyadék a nanotechnológia felhasználásával megakadályozza, hogy a pályán levő, főként a Pirelli gumik leszakadt darabkáiból, illetve porból és apróbb törmelékdarabokból álló massza beszoruljon az első vagy a hátsó szárny elemei közé, vagy egyéb, olyan helyre, ahol rontja az autó aerodinamikai hatékonyságát. Leegyszerűsítve: tisztán tartja az autót.
Hogy mennyire, ahhoz elég megnézni a két Red Bullt a futam után, sem Max Verstappen, sem Sergio Pérez autója nem volt ugyanis annyira koszos, mint a rivális csapatoké.