A Ferrari elővigyázatosságból újabb erőforráselemeket cserélt ki az autóiban. Ezúttal Carlos Sainz is érintett.
Miután a Ferrari már korábban megerősítette, hogy Charles Leclerc autójába már a második versenyhétvégén beszerelik az idei harmadik vezérlőelektronikát, ami miatt 10 helyes hátrasorolásos büntetést kapnak, a pénteki első szabadedzés kezdete után az FIA közzétette azokat a dokumentumokat, amelyekből kiderült, hogy melyik istálló milyen elemet cserélt a hétvége előtt.
Így megtudtuk, hogy Leclerc és Sainz autójába is új belső égésű motort szereltek (ezekből hármat lehet büntetlenül felhasználni egy szezonban), miközben Leclerc új MGU-H-t is kapott (ebből szintén 3 a limit). A Ferrari a cseréket „további óvintézkedéssel” indokolta. Büntetés természetesen egyikért sem jár, hiszen mindegyik elemből a limiten belül van még a Scuderia, mint ahogy az is valószínűsíthető, hogy a bahreini V6-osokat és Leclerc korábbi MGU-H-ját is bevetik még a szezon során.
Nem a Ferrari volt az egyetlen
Nemcsak a vörösök cseréltek elemeket Bahreinhez képest, hiszen a McLaren Lando Norris autójában belső égésű motorból, MGU-H-ból és turbóból is újat szerelt be a brit pilóta hektikus nyitófutama után, míg a Red Bull Sergio Pérez autójába rakott új energiatárolót, új vezérlőelektronikát (mindkettőből kettő használható büntetlenül egy szezonban) és új sebességváltó házat és kazettát, valamint új sebességváltó hajtásláncot, sebességváltó alkatrészeket és egyéb kiegészítő alkatrészeket.