back to top
2024. július 13. 11:33

KezdőlapF1Eladó a Ferrari, ami részese volt Schumacher kedvenc világbajnoki címének

Eladó a Ferrari, ami részese volt Schumacher kedvenc világbajnoki címének

-

Egy versenyt nyert és két pole pozíciót szerzett 23 évvel ezelőtt az a Ferrari, amely kitörölhetetlen nyomot hagyott a Scuderia történetében és Michael Schumacher pályafutásában, hiszen 21 éves böjtnek vetett véget. 

Az RM Sotheby’s árverésre bocsátja a Michael Schumacher első ferraris világbajnoki évében a német pilóta által több versenyen is használt, a Brazil Nagydíjon győzelmet arató Ferrariját. A 2000-es szezonra kifejlesztett F1-2000-es modell 198-as kasztnija az idény kezdetekor még tartalékként szolgált, de már a második versenyhétvége, a Brazil Nagydíj időmérő edzése során be kellett vetni élesben, miután Schumacher a kvalifikáció alatt megrongálta az első számú autójának padlólemezét. A német pilóta végül a harmadik időt autózta, másnap pedig megnyerte a versenyt.

Embed from Getty Images

Útban a 2000-es Brazil Nagydíj megnyerése felé 

Ezután a 198-as maradt Schumacher első számú autója, amellyel a Spanyol Nagydíjon először szerzett pole pozíciót abban az évben (a versenyen egy elrontott tankolásnak és egy lassú defektnek köszönhetően csak ötödik lett). Ezt megismételte Monacóban, ami utólag történelmi pillanatnak bizonyult, ugyanis ez volt Schumacher utolsó pole-ja a Hercegségben a Ferrari színeiben. A versenyen ugyanakkor itt sem volt szerencséje: végig vezetve az 55. körben a felfüggesztés hibája miatt kiesett.

A 198-as kasztni öt héttel később, Ausztriában teljesítette utolsó futamát. Az akkor még A1-Ringnek hívott későbbi Red Bull Ringen a német pilóta harmadik lett az időmérőn, a futamon azonban az első kanyart sem „élte túl”, Ricardo Zonta ugyanis megtorpedózta őt a célegyenes végén. A kasztni nem szenvedett nagy károkat, így miután a csapat rendbe hozta, a szezon összes hátralevő futamára elvitték, de csak tartaléknak, versenyen így többé nem szerepelt.

Embed from Getty Images

Élen a Monacói Nagydíj rajtja után 

Ami a kocsi utóéletét illeti, a szezon után a Ferrari teljesen újjáépítette, majd 2001 márciusában kiállították a Genfi Autószalonon. Ezután eladták Kevin Crowdernek, egy texasi Ferrari-gyűjtőnek, aki 2005-ben a maranellói gyár által felkészíttette a Scuderia F1 Clienti programjában való részvételre. Legutóbbi tulajdonosa 2016-ban vásárolta meg a modellt, és több F1 Clienti rendezvényen is vezette, így a 198-as pályára lépett 2017-ben Monzában, és 2020-ban a texasi Austinban is. 

Az F1-2000-es modell 198-as kasztnija tehát egy győzelemmel és két pole pozícióval zárta aktív pályafutását, történelmi jelentősége pedig nem elhanyagolható, hiszen Schumacher az idény végén végül világbajnok lett, amivel 21 éve, Jody Scheckter 1979-es bajnoki címe óta tartó böjtnek vetett véget a Scuderia életében.

Galéria a 198-as kasztniról:

Egyúttal a 2000-es bajnoki cím jelentette a Ferrari 2004-ig tartó dominanciájának kezdetét – legalábbis, ami az egyéni címeket illeti, hiszen a konstruktőrök között már 1999-ben bajnokok lettek –, amely során Schumacher további négy világbajnoki címet nyert a maranellóiakkal, de utólag elmondta, hogy az összes közel a 2000-es győzelme áll legközelebb a szívéhez, hiszen azzal teljesítette be az álmát, amiért előtte évekig dolgozott.

Hogy az április 1-6-ig a Hongkongi Kongresszusi és Kiállítási Központban megtekinthető 198-as kasztni mennyiért kelhet el, arra az RM Sotheby’s nem szolgált becsléssel, de az alapján, hogy tavaly a Schumacher által a hatodik vb-címének megnyerése során használt F2003-GA F1-es rekordot jelentő 15 millió dollárért talált gazdára, nem lenne meglepő, ha az F1-2000-es is ehhez hasonló összeget érne.

Közel 20 évvel megszületése után rekordot döntött Schumacher 2003-as Ferrarija

Friss