Eltérő véleményen van Max Verstappen és Lewis Hamilton azzal kapcsolatban, hogy szabályos volt-e vagy sem a kettejük Ausztrál Nagydíj első körében lezajlott csatája.
Max Verstappen arra panaszkodott az Ausztrál Nagydíj leintése után, hogy Lewis Hamilton első körös előzésénél az FIA felügyelői nem tartották be az előzésre vonatkozó, tavalyi évtől bevezetett szabályokat, hiszen a hétszeres világbajnok nem hagyott neki elég helyet, amikor a hármas kanyarban mellé ment.
Hamilton azonban a verseny utáni sajtótájékoztatón úgy vélte, hogy de igen. „Azt gondoltam, eléggé rendben volt. Korán fékezett én pedig későn, és teljesen bementem mellé. Szerintem mindketten elég helyet hagytunk a másiknak. Nem vezettem le az útról, ő pedig nem fordult rám. Nem értünk össze, ilyen a versenyzés.”
Verstappen aztán a Sky Sports kamerája előtt is beszélt az esetről, és hangsúlyozta, hogy nem akarja felfújni a dolgot, de kitartott amellett, hogy csakis rajta múlt, hogy nem ütköztek ismét össze.
„Valószínűleg az ő helyében én is ezt tettem volna. Fel fogom hozni, de nem is akarok nagy feneket keríteni neki. Amikor ilyen módon fogalmazták meg a szabályokat, azt gondoltam, hogy tiszteletben fogják tartani azokat. Ezekkel az új szabályokkal, ha a külső íven előrébb vagy a kanyarcsúcsponton, helyet kell hagyjanak neked a kijáraton, ami szerintem nem történt meg, mert szó szerint el kellet kerülnöm, hogy nekimenjek.”
Verstappen nem akart nekimenni Hamiltonnak, de újra megtenné
Újabb ütközés tehát nem lett a dologból, Verstappen pedig később játszi könnyedséggel előzte meg Hamiltont a DRS segítségével, azaz nem alakult ki valódi párharc kettejük között. Mint ahogyan ez elmaradt Hamilton és Fernando Alonso között is, pedig az Aston Martin spanyol versenyzője szinte a teljes futam során tapadt a Mercedes pilótájára.
„Szerintem Fernando kicsit gyorsabb volt ma délután – nyilatkozta Hamilton. – A szélárnyékomban haladt, úgyhogy szerintem mi kicsit gyorsabbak voltunk az egyenesekben, ő pedig a kanyarokban. Egyértelműen kell még teljesítményt találnunk. Nem volt könnyű magam mögött tartani őt és elérni, hogy ne kerüljön DRS-távolságon belülre. De elég érdekes volt látni, hogy hol tartunk, hol vagyunk lassabbak és hol jók. Sok pozitívumot magunkkal vihetünk a mai napból, de természetesen fejlődnünk kell a teljesítmény terén. Előrébb végeztek az elmúlt két versenyen, és hogy most valahogy megelőztük őket, az eléggé fantasztikus. Egyértelműen kiegyezek vele.”
„Valószínűleg [a miénk volt a gyorsabb autó] – ismerte be a futam utáni sajtótájékoztatón Alonso. – Amikor megteszel 50 kört két másodpercen belül az előtted haladóhoz képest, akkor normál esetben kicsit több van benned. Ha tiszta lesz előtted a pálya, valószínűleg 2-3 tizeddel gyorsabb körökre lennél képes. Másfelől viszont nem tudtam annál közelebb kerülni, úgyhogy nagyon hasonló volt a tempónk.”