Noha először csak holnap lép pályára, néhány fotó már ma készült a Ferrari Barcelonában debütáló új fejlesztéseiről, amelyek leglátványosabb eleme egyértelműen a Red Bull-mintára készült oldalszekrény.
Eddig nagyon nem úgy alakul a Ferrari idei szezonja, ahogyan azt a vörösök eltervezték, de ettől még nem állt meg a munka Maranellóban. Ezt bizonyítja, hogy a Scuderia a hétvégi Spanyol Nagydíjra eddigi legkomolyabb fejlesztési csomagjával készült, amelynek része egy új oldalszekrény is. A barcelonai Circuit de Catalunyán készült csütörtöki fotók pedig arra engednek következtetni, hogy a Mercedeshez hasonlóan a Ferrari is filozófiát vált, és elkezdi követni a Red Bull által kitaposott utat.
A maranellóiak a tavalyi év kezdete, azaz az új aerodinamikai szabályok bevezetése óta kitartottak a saját koncepciójuk mellett, de látva a Red Bull előnyét az idén, a jelek szerint ők is készen állnak a filozófiaváltásra. Ez persze még nem jelenti azt, hogy ez az egyben lemásolták az RB19-es oldalát, ám a fényképek tanúsága alapján egyértelműen ebbe az irányba indultak el.
Fondo #Ferrari…#F1 #SpanishGP
🔖 @F1inGeneraleIT pic.twitter.com/p51GMs3ahp— F1INGENERALE (@F1ingenerale_) June 1, 2023
Eltűnt a fürdőkádszerű bemélyedés az oldalszekrény tetejéről
Ez arra is utalhat, hogy a maranellói mérnökök úgy érzik, aerodinamikai változtatásokra van szükség ahhoz, hogy orvosolják például a gumikezeléssel kapcsolatos problémákat. Csodaszernek ugyanakkor semmiképp sem szabad tekinteni az átállást. „Nem számítunk csodákra. Mostantól szeretnénk és megpróbálunk minden versenyre kisebb újításokat vinni. Ennek a jó irányba kell vinnie minket, de nem hiszem, hogy komoly változást jelent” – idézi az Autosport a csütörtökön Barcelonában nyilatkozó Charles Leclerc-t.
További fotókon az új oldalszekrény (felül az új, alul a régi változat):
Nuevos pontones y tapa motor para el Ferrari. Más túnel y mejor empaque zona radiadores. Da la sensación que tiene más pendiente hacia abajo
New sidepods and engine cover for Ferrari. More under tunel and better packaging on cooling area. Seems more downwash than previous#f1 pic.twitter.com/0oiGdG6UoY
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 1, 2023
„Jelenleg az a helyzet, hogy extrém kicsi az autó működési tartománya, és az időmérőn, új gumikon, úgy, hogy pontosan tisztában vagyunk a széliránnyal, pontosan tudjuk, hogy miként kell vezetni, és ilyenkor rendben van. De amint egy kicsit változnak ezek a körülmények, az autó rengeteg leszorítóerőt veszít. Úgyhogy sokat dolgoztunk ezen az új fejlesztésekkel. Ez nem igazán a teljesítmény terén, hanem a hétvége alatti következetességben segíthet, ami remélhetőleg hozzájárul ahhoz, hogy jobb eredményt érjünk el vasárnap” – tekintett előre a monacói pilóta.
A Ferrari persze nemcsak az oldalszekrényen módosított, hanem például új, jelentősen átdolgozott padlólemezt is elvitt a Spanyol Nagydíjra. Albert Fabrega alább össze is hasonlította azt a korábbi változattal.
Suelo nuevo también en el Ferrari para Barcelona. Es una gran evolución.
Also new floor for Ferrari. Is a big upgrade. #f1 #SpanishGP pic.twitter.com/mRIxgbidHv
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 1, 2023