Zökkenőmentesen, különösebb izgalmak nélkül zajlott le a Spanyol Nagydíj pénteki edzésnapja, amelyet Max Verstappen zárt az élen, de az első szabadedzésen bemutatott erődemonstráció után a második tréningen már sokkal kisebb előnnyel tette ezt.
Monaco után Barcelonában lépett pályára az F1-es mezőny, és az első edzésnappal megkezdte a Spanyol Nagydíj versenyhétvégéjét. Az első edzésen a kora délután 1:14.606-ot repesztő Max Verstappen volt a leggyorsabb az erre az évre ismét régi pompájában tündöklő Circuit de Catalunyán, hiszen mindenki nagy örömére kivették az utolsó szektorból az oda 2007-ben betervezett lassú sikánt, így 2006 óta először a rendkívül tempós utolsó és utolsó előtti kanyaron száguldhattak át a pilóták. Hogy ez milyen rég volt, jól mutatja, hogy a mostani mezőnyből egyedül Fernando Alonso az, aki versenyzett még a korábbi vonalvezetésen.
A spanyol pilóta a helyi drukkereket megörvendeztetve elsőként hajtott ki a pályára a nap folyamán, de az időeredmények terén nem villogott. Mondjuk nagyon senki más sem, hiszen Verstappen idejétől a második helyen végző Sergio Pérez is 768 ezredmásodperccel maradt el. Miközben a bikás autók vélhetően az esőtő tartva viszonylag korán, több mint 20 perccel az edzés vége előtt letudták új lágy gumin megtett gyorskörüket, többen is a végére hagyták ugyanezt.
A Ferrari új oldalszekrénnyel érkezett, felül az új, alul a régi változat:
Comparativa de los nuevos pontones del Ferrari
New Ferrari sidepods comparissions #f1 #SpanishGP pic.twitter.com/051VKugSLk
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 2, 2023
Ez is segíthetett Esteban Oconnak a harmadik hely megszerzésében, de az Alpine egyértelműen jól mozgott, amit Pierre Gasly ötödik helye is bizonyít. Kettejüket meglepetésre Nyck de Vries választotta el az Alpha Taurival.
A hatodik helyet már több mint 9 tizedes lemaradással Fernando Alonso kaparintotta meg, mögötte pedig Kevin Magnussen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, George Russell lett az első tíz sorrendje. Lewis Hamilton 1,2 másodperces hátránnyal a 12. lett.
Az edzés legnagyobb érdeklődésre számot tartó jelenségének egyértelműen a Ferrari fejlesztései bizonyultak, hiszen a maranellói istálló többek között átdolgozott oldalszekrénnyel és padlólemezzel jelent meg. Az újítások az első tréningen még csak Sainz autójára kerültek fel, hogy össze lehessen hasonlítani azokat a korábbi elemekkel, de a második szabadedzésen már Charles Leclerc is ezekkel körözött.
Az első szabadedzés végeredménye:
🏁 FP1 CLASSIFICATION 🏁
Red Bull tops the opening session of the weekend, with Esteban Ocon just behind #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/grnxabHZKT
— Formula 1 (@F1) June 2, 2023
Ami a 17 órától 18 óráig rendezett második gyakorlást illeti, az első helyen nem változott a sorrend, Verstappen 1:13.907-re javítva itt is az élen végzett, a korábban látott előnye azonban tovatűnt, és az új lágy gumis körét a hollandnál később teljesítő Alonso 2 tizedmásodpercen belül került tőle.
Meglepő nevet ezúttal is találtunk az élmezőnyben, de Vries helyett most Nico Hülkenberg osont be a nagyok közé, és Verstappentől csupán 27 századdal elmaradva a harmadik helyre hozta be a Haast. Sergio Pérez ugyan közelebb került a csapattárshoz, ez most csak negyedik helyet ért a számára, míg Ocon most is megelőzte mindkét Mercedest és mindkét Ferrarit.
A maranellóiak párosa Leclerc-Sainz sorrendben a 6. és 7. helyre sorolt be, de még ő is közelebb voltak Verstappenhez, mint az első gyakorláson a második helyezett Pérez. Az első tízet Russell, Bottas és Gasly tette teljessé, miközben Hamilton most sem fért be oda és csak a 11. helyen zárt.
A szombati időmérő szempontjából a kis időkülönbségek remek hírnek bizonyulnak, hiszen az első 17 pilóta egy másodpercen belül maradt Verstappen mögött, és a 18. helyen végző Lance Stroll, valamint a 19. helyet megszerző Alex Albon is csak 1,1 másodperces hátrányt szedett össze.
A második szabadedzés végeredménye:
FP2 CLASSIFICATION
Sixteen drivers within a second of Verstappen 👀#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/oXvguQ7HgX
— Formula 1 (@F1) June 2, 2023